Gå til innhold

Man skal kysse mange frosker….

mars 27, 2020

Jeg har blitt helt gal. Rett og slett en smule besatt. Jeg har nemlig sett på «Jan Thomas søker drømmeprinsen» på D-play. Avhengigheten startet egentlig i januar, men det er først nå i karantenetider jeg har gått fra å synes dette er bra underholdning til at Galedamen rett og slett lever opp til navnet sitt. Spør hvem i Galekroken du vil, alle vil bekrefte at dette har gått over alle støvleskaft.

Programmet er et program hvor Jan Thomas tar med et knippe single menn til Afrika for å finne drømmeprinsen. Etter å ha hørt på «Jan Thomas og Einar blir venner», har denne tv-serien i motsetning til podcasten skremmende lite kropp og klining. Det serien har, er deilig feelgoodstemning, kjekke menn og et tonn med følelser.

Jeg tror også dette er et viktig program. Jeg har tidligere snakket om homofili og rosa elefanter på bloggen, og jeg tror det at jeg jobber med unge mennesker er med på å gjøre meg ekstra var på akkurat dette. Tror aldri jeg kommer til å glemme det unge mennesket som fortalte meg hvor viktig det var å fortelle mine barn at jeg synes det er helt greit om de er homofile. Og det har jeg gjort til det kjedsommelige. Det har faktisk gått så langt at Prinsen har spurt om jeg er egentlig innerst inne ønsker at han skal være homofil? Er det sånn at du egentlig ikke vil at jeg skal være heterofil? Eh… Nei, det var ikke DET jeg sa! Ops…

Dette programmet er bare så genuint fint. Det er så mange fine øyeblikk, og det er en åpenhet og raushet som noen og enhver kan lære noe av. Jeg synes også det er så imponerende at deltagerne åpner seg på tv i beste sendetid. Jeg tror aldri jeg hadde turt! Bøyer meg i støvet og hatten og alt det der!

Man må kysse mange frosker før man finner sin prins. Og jeg tror faktisk man finner både drømmeprinser og drømmeprinsesser i mange farger, størrelser og innpakninger. Jeg tror heller ikke det er sånn at man kun har EN drømmepartner der ute, og er det egentlig slik at man forelsker seg i kjønn? Jeg er hellig overbevist om at man forelsker seg i person, personlighet, smil, røre og galskap. Jeg er sikker på at de fleste av oss kan falle for både samme og motsatte kjønn dersom vi treffer den rette.

I disse karantenetider må jeg si at Jan Thomas søker drømmeprinsen har vært et lite lyspunkt. Og jeg har fått med hele Galefamilien, med unntak av miniprinsen på seks, til å sitte klistret til skjermen hver mandag for å se på deilig underholdning fra Afrika. Men på mandag er det slutt… Da kommer siste episode.. Og jeg ser for meg tyngre mandagskvelder heretter. Hvordan skal jeg nå få mitt ukentlige påfyll fra sjekkebobla?

Tror at min glitterfrosk med krone skal få en ny mening. Den skal få være symbolet på at vi kan elske hvem vi vil uansett kjønn, farger og størrelser! ❤

No comments yet

Legg igjen en kommentar