Skip to content

Inviter naboene til en fest…

mai 24, 2015

I min søken etter det perfekte liv og strategier for å overleve ekstremt tidlig treårstrass (ettåringer som finner viljen sin er sjarmerende og øøøøørlitegrann prevensjon), premenstruelle unge damer, unge menn i overgangsalderen og generelt masete dyr, menn og hybelkaniner, snublet jeg over noe spennende.. Røde Kors er nemlig 150 år og har lagt ut en liste med 150 utfordringer på sine hjemmesider. Dette trigget av en eller annen grunn Galedamen, og jeg har derfor funnet ut at jeg skal teste ut noen av disse! Hvor langt jeg kommer vites ikke, men jeg bretter opp en arm eller to og gyver løs! 

  
Første utfordring er en enkel sak. Utfordring nummer 95 er nemlig å invitere naboene til fest. Festens størrelse står det ingenting om, så da blir det en liiiten fest med litt mat og drikke for supernaboene. MGP står på menyen, og vi setter i gang! Jeg har bobler i kjøla og planlegger å lage en kake (en kake hvis navn ikke skal nevnes.. Den nevnte kake ble nemlig erklært død 02.45 natt til prinsens konfirmasjon), og mannen har tenkt til å servere en oppskrift han har fått av Adam. Siden vi har de kuleste naboene i verden MÅ jo dette bli en strålende dag! Og det ble det! Kaken, som heretter har fått navnet Voldemortkake (eller pavlova for de som mestrer dritten), oppførte seg ganske bra, og smakte deilig, boblene var ekte champagne, og maten smakte også heelt fint. At Adam har fått oss til å servere blant annet et helt kålhode som festmat er jo egentlig helt utrolig! 

Så lurer du kanskje på hvilken ufordring Galedamen skal hive seg på videre? Vel, vi nevner i fleng. Et av tipsene er å dra på besøk med besøkshund. Det tror jeg blir en ubetinget suksess! Hvem vil vel ikke ha besøk av en gal dame OG en dvergpincher som er en ren kopi av esel fra Shrek? Han er faktisk så lik at jeg hører Thomas Gjertsen når han ser på meg og hopper opp og ned! Og det må jo være fantastisk å få besøk av denne ekvipasjen?

Et annet punkt jeg gleder meg villt og hemningsløst til er å kjøpe en kaffe til et fremmed menneske.. Jeg HATER kaffe, og synes jeg ser meg selv løpe etter et stakkars offer med kaffekoppen i neven.. VEl.. det krever nok at jeg manner meg litt opp! 

No comments yet

Legg igjen en kommentar

