Skip to content

Jeg har innledet et forhold til Adam..

april 14, 2015

Jeg fant ut at det var på tide å gi et lite livstegn fra Galehuset igjen, og hva passer vel bedre enn at Vaktmester’n har blitt ringt opp av en mann, og ikke hvilken som helst mann! Nemlig Adam.. Og siden jeg synes det kunne være spennende å leke Eva en kort periode, har vi valgt å inngå en kort affære med Adam. Og hva gjør Adam? Jo han leverer mat på døra.

Aller først må jeg si at jeg overhode ikke er sponset av Adams matkasse. Eller, på en måte er jeg kanskje det akkurat nå, men i utgangspunktet er jeg ikke valgt ut fordi jeg virker som et spennende menneske som har enorm påvirkning på menneskene rundt meg. Jeg er ikke valgt ut til annet enn å motta en matkasse på døra til en prøvepris som egentlig er ganske mye penger. (Egentlig er det Vaktmester’n som er utvalgt, ikke Galedamen. Monn tro om det har noe med min særdeles korte og avfeiende telefonselgerstemme å gjøre?).

Uansett.. Så lenge denne Adam (som jeg forøvring håper beholder klærne på og ikke bekler seg med fikenblader) fortalte dyrt og hellig at joda, eggeallergi ingen problem, så tenkte vi at vi skulle prøve en kasse. En kasse til Galefamilien som består av fem mennesker hvorav to er i ekstrem groalder og minstemann spiser mer enn en sulten svane som ikke har sett mat på noen uker. Prinsen er jo i ferd med å spise sine stakkars foreldre ut av huset, og jeg lurer på om han snart må selge et og annet organ for å kompensere for matinntaket. Ikke for det, han spiser stort sett brødskiver og gulost så jeg skal kanskje ikke klage for mye. Han er ikke nevneverdig glad i gåselever og dyre, fancye kjøttstykker så da er det vel greit. Uansett, (drar meg pent inn igjen før jeg har rotet meg HELT ut på et jorde) vi fikk da en spennende eske med mat på døra mandag kveld.

Galedamen var jo veldig nysgjerrig på denne boksen med mat. Hvor flott og festlig skulle det ikke bli å lage mat nå? Overraskelsen var derfor ganske stor da jeg åpnet kassen og så innholdet. Vår familie på FEM sultne mennesker, en grønn gribb i bur og en bikkje som stjeler fra kjøkkenbenken, skulle altså leve at dette her. Til en rett skulle jeg altså servere denne:

image

Jepp, en stykk bakt potet. En bitteliten svinekam, og verdens søteste lille pose med 200 g poteter skulle også være nok. I et lite sekund ble jeg redd for at Galefamilien var satt på streng diett og måtte mange kilo ned i vekt, og så for meg å gråte meg sulten i seng  i flere dager. Så fant jeg feilen! Kassa var jo ikke til Galefamiliens digre familie! Den var til stakkarslige TO mennesker! Da ble spørsmålet hvordan vi skulle løse dene floka. Skal vi slå terning om hvilke familiemedlemmer som får mat hvilken dag? Eller skal vi spise på omgang?

Vel, nå var rådyra gode! Galedamen fant ut at det var mulig å reklamere på stasen. Eller, planen var jo ikke akkurat å reklamere! Men jeg fikk i alle fall Vaktmester’n til å gi beskjed om at de hadde glemt tre familiemedlemmer. Og det skal Adam ha! For en service! Mandag kveld, og til og med en rød mandag, sendte mannen mail og sa at for all del, vår feil! Gratis mat, spis og kos dere, beklager! Så nå ble Galedamen, lettrørt som nyrørte tyttebær, litt våt i øyenkroken og tenkte at Adam, jo han er en kjekk kar!

Så kom altså første testdag. Kyllinggyros med youghurt, pita, avokado og en tomat som ikke heter tomat, men plommetomat. Og joda, kyllingen var superfin, pitabrødene smakte VELDIG godt, og det er jo ikke en smule mat igjen. Nå skal det jo sies at jeg puttet opp i litt ekstra kylling, og familien var fornøyd! Terningkast fem for lettvindthet og smak.

Vel, en middag spist, fire igjen.. Jeg kommer tilbake med mer!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

