Skip to content

Redebygging på pause….

januar 19, 2014

Den siste tiden har vært en tung tid i Galekroken. Helt plutselig ut av det blå fikk vi et dødsfall i nærmeste familie, og redebyggingen tok en brå slutt. Alt annet blir liksom så meningsløst. En slik uventet hendelse er faktisk så sterk at jeg har glemt hele graviditeten. Vel å merke så langt det går å glemme en slik mystisk kroppslig tilstand.

Jeg er nemlig utrolig mange meter unna å ligne på fotballfrue. Det eneste vi kan ha felles er fotballen! Altså, hun er gift med fotballspilleren og jeg svelget hele ballen. Sånn ser det i alle fall ut! Det er INGEN i hele verden som tror at jeg ikke er gravid. Jeg ser ut som en hval, og stakkars elever har fått slengt magen i hodet fordi den klønete lærer’n rett og slett har glemt hvor diger hun er. Jeg har satt meg fast mellom veggen og en stol, og hele familien er involvert da Galedamen skal ha på støvletter. Utrolig lite praktisk å være supergravid på vinterstid!

Tilbake til redebyggingen. Jeg har lenge lett etter vogn. Så stoppet hele vognprosjektet opp, og jeg resignerte. Fant ut at det sikkert ikke er noen krise om jeg må bære dette barnet rundt til han er rundt tre eller noe sånt. For vogn kom ikke i hus! Før det forrige helg plutselig løsnet! Den vognen JEG vil ha var til salgs kun tre minutter unna! Og jammen vant jeg ikke finn.no-kappløpet og vognen står nå endelig i Galekroken.

vogn1

Valget falt på den minst praktiske vognen av dem alle. Den er tung, stor og sikkert ikke lett å putte inn i bilen, men det er allikevel DEN jeg vil ha! Valget falt nemlig på en Emmaljunga Mondial. Og for å ha sagt det, jeg hadde lagt min elsk på denne LENGE før den havnet hos fotballfrue! Jeg kan da stå på egne bein!

Så i dag har jeg endelig fått redd opp, fikset ferdig vognen og kjøpt en bamse til miniprinsen. Ikke det at jeg har så veldig mye annet klart, men jeg har i alle fall vognen klar! Og har fått låne brystpumper slik at jeg nå er utstyrt til å dekke behovet til et middels stort meieri. Har noe klær her, men de ligger for øyeblikket innerst i et skap som har gjemt seg bak en stabbel med Leandervugge, vippestol, ammepute, og burde vært strøket og vasket slik at jeg kan putte det i en babyfødebag. For fødebag, det er IKKE påbegynt. Orker ikke helt tanken på å pakke den baggen, men på en annen side er det en smule problematisk å ikke ha med seg noe som helst dersom jeg må legges inn på føden. Tenk om vannet skulle finne på å gå eller noe.. Ja.. kanskje det er på tide at jeg våkner LITT til liv?

vogn2

Huff.. Kjenner at dette innlegget blir en smule klagete.. Jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal klage i dette svangerskapet, men jeg føler meg SÅÅ lite forberedt til det skal komme en ny liten krabat hit til Galekroken. Jeg ønsker meg mye lyseblått, men finner ikke det jeg vil ha i butikken. Finner ikke sengesett til vogna som jeg vil ha, finner ikke interiør jeg vil ha, og får ikke ut finger’n til å finne babytøyet med stor B… Dessuten føler jeg at jeg har blitt helt borte på shoppingfronten! Jeg har jo nesten ikke handlet noen ting!

Nei, jeg tror jeg bare stopper.. Jeg er i redebyggingsvakum, og orker ikke tanken på å bygge noe som helst.. Tar gjerne i mot tips til lyseblå detaljer og annet kos!

3 kommentarer leave one →
  1. januar 19, 2014 7:29 pm

    Heisan — nå var det jo en trist innledning på innlegget ditt.. Trøsteklem♥ .. Men du skal ha det .. jeg små humret meg gjennom resten – du skriver godt vennen!!!! Det er litt forskjell på å gå rundt å bygge rede nå .. enn i 2000 til eksempel .. Sjøl om det bare er barna våre som blir eldre.. vi er jo like unge og vakre og …. alt det som er fint!

    Lykke til med resten av redebygginga,,, og du .. den vogna var vakker! Håper du gir oss et hint om «nå er prinsen her» 🙂 Klem — DIGER KLEM

    • januar 19, 2014 7:35 pm

      Tuusen takk for koselig kommentar Berit! Veldig hyggelig å høre at du humret deg gjennom! 🙂 Hint om prinsen kommer nok heeelt sikkert! 🙂 Klem klem

  2. januar 23, 2014 9:10 pm

    Selv med en trist begynnelse var det et artig innlegg. 😉

    Har du sett på smartkids.no, der kan du lett handle klær med gratis frakt. Enkelt! (Litt for enkelt spør du meg 😛 ). Uansett er nok butikkene åpne etter han er født også, så kanskje lysten kommer da?

    Lykke til! 😀

Legg igjen en kommentar

