Skip to content

Å fange en stork eller kverke en trane

januar 6, 2014

Vel, kommentarene har ikke latt vente på seg, og mange etterlyser historien i mellom jaktstart stork og januar 2014. Og som den pliktoppfyllende gale, damen jeg er, skal jeg derfor tette igjen noen huller, fortelle mer om storker og andre bevingede dyr, og for dere som faktisk ikke vet jaktresultatet røpe hvordan det gikk da Galedamen og Vaktmester’n skulle formere seg. (Og ja, det ER en trane på bildet i forrige bloggpost, men siden Galedamen bruker egne bilder, sto valget på fuglefronten mellom en måke, en struts, en grønn Gunnar og en trane. Tranen vant, og ble derfor nominert til årets stork! 😉 ).

Etter utallige hormonkurer, og la meg minne om at disse hormonkurene ER ondskap i pilleform, et overforbruk av eggløsningstester, og sånn omtrent et tonn med blendahvite graviditetstester, bestemte Galedamen seg for å bytte ut Doktor Babymaker med en Doktor Gravidfikser. Rett og slett for å finne ut om kanskje det var en øøøørliten sjanse for at Doktor Gravidfikser kunne utrette mirakler for den tilsynelatende skranglete rugekassa.

Som tenkt så gjort, og henvisning til ny mirakeldoktor ble sendt. Meeeeeeen, tiiiing taaar tiiiid, og Galedamen fikk ikke time til rugekassebefaring før i juni 2013. Dette medførte igjen en del ekstra runder med små, onde piller, litt mer tissing på blendahvite tester, og nok en bestilling av tester til å finne gullegget. Så kom dagen da jeg oppdaget at oppsatt rugekassebefaring faktisk ikke var en gunstig dato, da rett og slett kassa var under sin månedlige oppussingssatus på gjeldende tidspunkt. Og siden Galedamen er en flink pike, skulle hun i alle fall ikke bry legen med slikt! Telefonen gikk derfor til oh store lege, men fikk vi bytte time? Nope… Og hvis jeg på liv å død skulle bytte, ja da fikk jeg ta til takke med en time i AUGUST!! Og alle vet jo at det er TO måneder mellom juni og august, og det hadde jo Galedamen liiite lyst til..

app2

Himmel for noen dager det hele var. Galedamen hadde hetta for legetime, rugekasseoppussing og alt det andre skumle som dette her kunne medføre. Det endte nesten med at jeg konverterte til hinduismen, for jeg fikk utrolig stor tro på karma i disse dagene. Det gikk nemlig slik at den vanlige oppussingen ikke kom i juni 2013. Og jeg slapp å bry legen med slike ekle detaljer. Og en laaaang historie kort, det hadde flyttet inn en bolle i ovnen. En gjærcelle var i ferd med å ese, bollen ble til hvetekake, og i dag er Galedamen på størrelsen med en middels stor hippopotamus. Galedamen er faktisk så stor at det er mye lettere å gå over enn rundt om dagen. Magen er ganske så stor, og Prinsessen står daglig å betrakter sin mor før hun bryter ut i krampelatter og forteller hvor rar hennes mor ser ut, «Mamma, du ser rett og slett komisk ut!».

bolle

Svangerskapet denne gangen har vært utrolig greit. Det skal jo sies at det bor både en og to smådjevler i Galedamen, og når Doktor Babymaker fortalte hvor tungt det er for den urgamle Galedamekroppen å gå gravid, ja da skal jeg da vel bevise at det IKKE er NOE problem for Galedamen å ese ut over sine bredder og føde en ny verdensborger! De første ukene var jeg riktignok skrekkelig trøtt, men siden lærerne i Norge er velsignet med en deeeilig sommerferie, falt all kvalme og tretthet i denne ferien. Planlegge kan jeg også som dere skjønner! Vil tro arbeidsgiver setter pris på at jeg ha lagt alt graviditetgruff til skolens ferier slik at jeg slipper å bruke tid på slik når skolen er i gang. Sommeren ble tilbrakt under en parasoll, og jeg spiste sånn omtrendt et tonn Love Hearts, giftet meg med SeaBand og lå så stille at jeg nesten fikk tredjegrads liggesår. Men formen ble ikke så ille altså! For jeg gjorde jo bare det som passet meg.

IMG_1338

Så startet skolen igjen, og formen var strålende! Jeg har løpt i trapper og gjort alt jeg ikke var i stand til å gjøre de to første svangerskapene, og jeg har virkelig klart å bevise at alder ikke bør ha noe å si for at kroppen skal takle en graviditet!

Allerede fra uke 14 ble det antydet at erten i magen hadde «mye utstyr mellom beina», og jeg har på nåværende tidspunkt fått beskjed gjennom ikke mindre enn åtte ultralyder at her er det MYE som skal til for at det neste Galebarnet har innovertiss og liker rosa ballerinadrakter. Og det er kanskje like greit. Prinsessen ble nemlig skrekkelig skuffet over at det ikke kommer en lillesøster, men hun har også svært høylydt gitt beskjed om at tittelen «Verdens vakreste prinsesse» ikke under NOEN omstendigheter skal deles! Den er og blir hennes! Prinsen på sin side ønsket seg en lillebror som han kan drasse litt på (aner jeg at småprinser kan være gode sjekketriks for tenåringsprinser?), og det er altså slik at den unge herremannen får oppfylt sitt ønske.

En i utgangspunktet vakker dag i november klarte en jordmor å snu den perfekte graviditeten til Galedamens mareritt. Hun satt nemlig igang en hel del skremselspropaganda om svangerskapsdiabetes, mye fostervann, digre babyer som kan dø under fødsel, glukosebelastninger, manglende forbindelse mellom magesekk og spiserør, og diverse kromosomavvik og alt annet som kan få vannet til helt normale flodhester til å sildre i strie strømmer. Dette resulterte i Galedamens første fravær fra jobb i denne graviditeten, og en hastetime hos Doktor Gravidfikser på en LØRDAG formiddag. Jada.. Alle graviditetshormoner strømmet på, og når Gravidfikser åpnet sine dører og sitt ultralydapparat tok alle hormoner overhånd, og Galedamen gråt en hel liten elv fordi hun ble så rørt over at den fine legen faktisk brukte sin LØRDAG formiddag til å sjekke ut peanøtten i magen.

Moralen i DENNE delen av historien er ikke tro alt jordmor sier, ikke hør på all krisemaksimering og GUD FORBY ikke gå på internett og bruk søkemotoren Google!! Kort oppsummert er ståa slik at åtte ultralyder ikke har funnet noen mistanker om feil hos prinseerten, fostervannet har steget, for deretter å ha sunket igjen (tidvis høyvann kan da ikke ta motet fra noen), svangerskapsdiabetes er et ikketema hos Galedamen som har et blodsukker som er overnormalt og superbra, og jordmoren har blitt dumpet ut i kulden, og Galedamen besøker nok ikke denne dama igjen med det første.

Ok.. da er vi altså i januar 2014. Galedamen er sprekkeferdig, og føler seg som Gloria i Madagaskarfilmene. Og dette var hva dere fikk i del 2 av denne jaktfortellingen! I neste episode vil dere få servert Galedamens høygravide tanker! Så her er det bare å lene seg tilbake å vente på fortsettelsen!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

