Skip to content

En stork flakser i vinden!

januar 1, 2014

Vips var 2013 historie. Det gikk fort, og jeg har nesten gått i blogghiet. Jeg har egentlig tenkt ganske mye på innlegg som skulle vært publisert, og det ligger MANGE innlegg i kladdboksen her på wordpress som ikke har kommet ut i verden enda. Men jeg har altså skrevet underveis selv om det kanskje ikke helt virker sånn…

Uansett.. Jeg startet i 2011 å skrive på noen blogginnlegg jeg hadde planer om å publisere, men som ikke har kommet ut før nå. Jeg blogget nemlig om noe hemmelig! Min lille hemmelighet som ikke alle skulle vite om. Meeeen.. tiden gikk og det hemmelige ble vanskelig å blogge om.

Saken er nemlig den at vi har forsøkt å jakte på en stork i laaang tid.. Tenkte derfor jeg skulle la dere lese notater fra da jaktsesongen startet. Så kan dere få høre litt mer om hvordan jakten endte etterhvert.. Advarsel, dette er laaangt, og jeg skjønner om noen ramler av underveis!

stork
Jeg blogger om noe hemmelig!

22.desember 2011:
Jepp.. Jeg blogger nå om noe hemmelig. Og en ting som er helt sikkert er at dette innlegget ikke kommer til å bli publisert før om veldig lang tid! Uansett hva som skjer så er det leeeeenge til verden får lese disse linjene. Allikevel synes jeg det kan være litt spennende å knote ned NOEN ord om denne hemmeligheten.

Det har seg nemlig slik at Vaktmester’n og Galedama rett og slett en vakker dag lurte på om de skulle utvide flokken med enda en medlem! Jepp.. helt riktig, galedama planlegger å formere seg. Og denne gangen er det ikke hunder eller andre dyr som skal flytte inn i galehuset, men forhåpentligvis en sprell levende, sunn og frisk liten menneskebaby som skal dukke opp.

Dette innlegget kommer ikke til å bli postet før eventuelt bollen er godt plassert i ovnen og både familie, venner og arbeidsplasser er informert om formeringen, så leser du dette kan det nok se ut som om Galekroken faktisk skal inneholde fem mennesker en gang i relativ nær framtid.

Uken før jul 2011 var galedamen avgårde for å sjekke om rugekassen var intakt. Etter to ruginger og arbeidet med å få de nyklekkede UT av kassa KAN jo slite litt på kassens kvalitet og mulighet for å bli brukt på nytt! Vel.. Doktor Babymaker mente at kassen ville fungere, men sa i samme åndedrag at kassen begynner å bli gammel og at fasilitetene kanskje ikke lenger er av de beste. Produksjonen KAN reduseres ganske kraftig allerede ved Galedamas UNGE alder!

Jeg lurte egentlig lenge på om jeg skulle spytte på mannen eller svelge stoltheten, og fant ut at jeg rett og slett måtte bite alle tennene sammen og takle hans ufine kommentar. Jeg er da langt fra gammel? Og eggproduksjonen kan da ikke være skrall allerede NÅ?

Uansett… Doktor Babymaker avtalte at galedamen skulle i gang med en CC-test i januar 2012. En CC-test er forkortelsen for Clomifen-Citrattest og skal sjekke om man har for mye FSH i kroppen. Har man for mye av disse hormonene, minker dette sjansen for å bli gravid ganske mye. Disse hersens hormonene er faktisk et tegn på overgangsalder! Og bare for å gjøre det helt klar: jeg er MILEVIS unna en overgangsalder!

IMG_0614

Vel… I skrivende stund sitter jeg her da.. Har pynta juletreet og skriver på et innlegg som tidligst skal publiserers om tre-fire måneder! I morgen, selveste lille julaften, går turen til apoteket for å kjøpe Folat. Det har jeg nemlig glemt (og det er IKKE et tegn på at jeg begynner å bli senil!! Langt i fra!! Jeg er bare litt rusten i babylagerutinen!)

Har du lest hit? Ja, da kan du konkludere med en av to:
1. Galedamen har blitt gravid
2. Galedamen har IKKE blitt gravid og skal heller ikke bli det

Nysgjerrig? Vel.. vent på oppdateringer! Jeg er faktisk ganske spent på oppfølgeren selv! For akkurat nå aner jeg jo ikke om jeg neste jul har en baby, en diger mage, eller en knust drøm om barn nummer tre… Den som lever får se! 🙂

30.desember 2011:
Vel.. Nå nærmer 2011 seg slutten og jeg er fortsatt langt fra gravid. Eggleggingen kræsjet med fotballkamp, og selv om egget i seg selv er ganske sirkelformet ble det dumpet til fordel for en ball.. Så sånn er det med den saken! Så da får vi se da! Hva januarmåned vil bringe?

4.august 2012:
Jepp… Du leste riktig, det er AUGUST! Og vi har vært gjennom NI perioder med forsøk baby. Det har vært en dobbel Pergotimekur som ikke ga noen resultater, en enkelt Pergotimekur som ikke ga resultater, to perioder etter hormonkurer som ikke har gitt resultater, og i følge Dr. Babymaker bør dette klaffe før jeg har brukt opp to hormonkurer til.

Til dere som ikke vet hva Pergotimekurer er. Vel, det er ondskap i liten pille! Du skjønner, i det øyeblikket Galedamen svelger en slik pille, starter marerittet.

Uansett.. Foreløpig har det altså ikke klaffet. Ikke så mye som ørlite gravid har jeg klart å bli. Og det til tross for at både Galedamen og Vaktmester’n har vært til EU-kontroll og har passert med glans. Ja, hadde det vært mulig å få karakter på eggløsning hadde jeg fått en A nå i februar. For å ha eggløsning har man en progesteronverdi på over 20. Jeg hadde…. kremt… 182.. Jeg la ikke bare et egg! Neida, jeg la et helt brett med egg! Og i følge smertene dette ga tror jeg faktisk at jeg la all embalasjen også!

Da vi startet prosjekt baby, håpet vi på 2012-barn. Nå har ikke det toget bare gått, men gått, kommet tilbake og gått igjen! Og det er så utrolig fortvilende! Når man ønsker seg en spire i magen, er det så vanvittig tomt når det gang på gang viser seg at dette fungerer dårlig. Dette er en eksamen det ikke går ann å lese til. Ikke kan man øve til den heller, og til tross for at man gjør alt riktig, stryker man til babyeksamen hver eneste mnd. For et pes!

Har du lest dette så skjønner du kanskje at det ikke nødvendigvis blir noen baby i Galekroken. Kanskje må vi gi opp drømmen om å innrede det siste soverommet med bittesmå klær og teddybjørner. Vi KAN jo selvfølgelig innrede det på denne måten, men blir rommet kun et gjesterom, er det muligens litt sært…

22.september 2012:

Det er helt sprøtt.. Her sitter jeg og har nå startet på prøveperiode 11! Elleve måneder med forventninger og håp, og elleve knuste drømmer. Misforstå meg rett.. jeg har to friske, fantastiske barn og jeg er langt fra barnløs. Det er heller ingen tragedie for meg, Vaktmester’n eller verden om jeg ikke blir gravid, men det er nå et ønske allikevel. Og for meg er faktisk ikke familien helt komplett selv om jeg elsker den som den er.. Det er plass til en liten krabat til.

Fra den dagen Prinsessen ble født var jeg klar over at jeg ikke var ferdig med å lage barn. Det var liksom plass til en til. Og tiden har gått uten at vi har vært klare for å fullføre familien helt enda. Men nå er det altså lenge siden vi startet planen om å fullføre familieplanene, og rett og slett skaffe en beboer til det fjerde soverommet som Galekroken innehar. Det ble jo faktisk bygget kun for dette formålet.

Så kjære lille baby. Kan du ikke bare flytte inn? Kan du ikke bare bestemme deg for at nettopp DU skal bli en del av denne gale familien? Du vil få to fantastiske storesøsken som vil forgude deg og gjøre alt for deg, og det er vel ingen tvil om at mamma og pappa vil elske deg sånn at det gjør vondt i kroppen. Jeg skal love deg at vi har jobbet noe helt vanvittig for at akkurat du skal få komme til verden. Her står vuggen klar, og det meste av utstyret er allerede i hus. Jeg driver en forsiktig redebygging, men orker ikke å bygge for mye i tilfelle du ikke flytter inn. Jeg takler ikke å få den iskalde bøtta med vann over hodet riktig enda.. Så jeg ber deg kjære baby.. Flytt inn, vi lover å ta godt vare på deg.

Det er ingen menneskerett å få barn. Ei heller å få enda et barn, men jeg er ikke klar til å gi opp.. Ikke helt enda.. Jeg hører den biologiske klokka dundre i det fjerne, men jeg gir meg ikke så lett..

————
Vel, det var noen ord fra jakten på storken! Følg med for oppdatering av hvordan jakten endte!

3 kommentarer leave one →
  1. januar 23, 2014 9:20 pm

    Jeg lo høyt, og måtte lese for mannen som også lo, da du skrev om eggbrett og emballasje….! 😀

    Det er interessant å lese om hva mange må gjennom for å få barn, det blir jo faktisk mer jobb enn moro til slutt. 😛 Hyggelig at det klaffet helt av seg selv til slutt! 😀

  2. september 22, 2015 9:37 am

    Hadde problemer med å ikke bråvekke vesle prinsessa mi som sover når jeg leste om at du hadde lagt et helt brett med egg – Du er fantastisk med ord 😀
    Gratulerer med eggleggingen, og den flotte prinsen 🙂

Legg igjen en kommentar

