Skip to content

Ettårsbefaring – Bad

mars 3, 2013

I vinterferien hadde vi ettårsbefaring på Galehuset! Tenk at vi har bodd her i over et år allerede! Utrolig, men sant. Nå har jeg faktisk begynt å kjøre hjem hit på autopilot, og da betyr det vel at jeg har slått meg til ro! I forbindelse med denne ettårsbefaringen, tenkte jeg at det var på tide med en ettårsbefaring på bloggen også. Jeg har faktisk ved flere anledninger slitt litt med å finne representative bilder fra huset, og tenkte at jeg nå med jevne mellomrom skal poste litt oppdatert, innflyttede bilder fra Galeheimen.

IMG_2775

Første rom ut er badet. Jeg digger badet mitt, og synes det er romslig, behagelig og praktisk. Om jeg skulle gjort noe anderledes ved dette rommet, så har det egentlig ikke med rommet å gjøre, men mer med brukerne. Jeg har nemlig både en prins og en prinsesse som lever i den oppfatning at håndkler, klær (og egentlig oppvask også, men det har vi lite av på badet) får bein å gå på etter mørkets frembrudd. Og da skal disse tingene gå på mystisk vis tilbake til sin opprinnelige plass. Skjer det? Nope.. Blir det ryddet opp? Jepp, men ikke alltid av eierne!

IMG_2767

Vel, over til en guidet tur. Utsikten fra badet er rett ut i skogen. Og ja, du ser helt rett, jeg har ingen gardiner på badet. Dronningmoren er muligens fortsatt litt lettere sjokkert over at hennes datter risikerer at en elg eller et ekorn kan finne på å se en kvart pupp på vei i dusjen, men jeg har fortsatt ingen planer om gardiner i dette lille vinduet! Så dersom skogens konge (og muligens alle skogens kongler) kan se et snev av kropp, så feel free. Jeg skal vurdere gardiner dersom noen setter seg ned med campingutstyr på utsiden, men sannsynligheten for dette er skremmende liten. Ut av vinduet har vi utsikt til drivhuset, og nå i vinterklær ser det litt kaldt ut. Jeg gleder meg litt over middels til vår og sommer i den lille oasen! Me like!

IMG_2773

Ellers har badet det som skal til for at det er et bad. Her kan man dusje, bade, vaske seg, gå på do og ta livet med ro. Innredningen er fra Linn Bad, og vi er veldig fornøyde så langt. I tillegg har vi satt inn denne MALM-kommoden fra IKEA, og det er ikke rent få truser man kan stappe inn i denne før den dør. Badekaret er dessuten mer enn fantastisk. Dette er toppmodellen til Hafa, og den svikter ikke! Den har dyser forran, bak, under, og på siden, og du kan massere alle mulige deler av kroppen dersom dette er ønskelig. Karet er dessuten utstyrt med terapilys som gir en deeeeeilig effekt.. Deilig deilig, og til for å nyyytes!

IMG_2766

Alle bad med respekt for seg selv har en badeand eller sju. I Galekroken er det i utgangspunktet mange ender, men mange av dem har nok fått en pause i en eller annen skuff. Det ble flere ender enn mennesker her inne, så da måtte noe gjøres.

IMG_2771

Galedamen har dessuten en fetisj. Jeg har snakket om det tidligere, og jeg er litt over middels betatt av sjiraffer. Det fører til at jeg faktisk har sjiraffer i alle husets rom. Jeg skal vise fram alle langhalsene mine gjennom ettårsbefaringen, og starten er her på badet, nemlig denne sjiraffen til badekaret.

IMG_2770

Vel, det var et kort lite innblikk i Galehusets bad!

Ha en strååålende dag!

3 kommentarer leave one →
  1. mars 3, 2013 5:35 pm

    Flott bad du har 🙂 Deilig utsikt fra badet…minner om min. jeg har heller ikke gardin på badet. Elgen må føle seg fri til en titt 🙂

  2. mars 3, 2013 7:47 pm

    Takk takk Therese!! Elger tar veldig sjeldent bilder så det går nok fint! Klem klem

  3. mars 12, 2013 9:48 am

    Hei, Hei. Kjempefin blogg du har!

    Jeg står bak bøkene Sanselig sommer og Sanselig jul og holder nå på med en ny bok som får tittelen Sanselige Rom.

    I den forbindelsen har jeg en stor konkurranse der man kan vinne flotte interiørpremier for 22.000,- Jeg vil med dette gi deg en personlig invitasjon til å bli med. Hvis du ikke allerede er med kan du se mer ved å bruke denne linken:

    http://franciskasvakreverden.blogspot.no/2013/02/stor-konkurranse-vinn-premier-for-mer.html

    Frist for å være med er 15. mars.

    Ha en flott uke!

    Beste hilsen Franciska 🙂

Legg igjen en kommentar

