Skip to content

2013… mulighetenes år?

januar 1, 2013

Jepp… Da var 2012 dødt og i ferd med å bli begravd. Akkurat nå kjenner jeg at det er helt greit. Året 2012 var året jeg hadde store planer som aldri ble realisert. Kjenner at kanskje ikke dette året har vært helt mitt, og kjenner at jeg ikke feller tårer for å avslutte. Ikke at det har vært store, skumle ting som har skjedd eller ikke skjedd i det gamle året, men det har liksom ikke vært helt toppers heller. Forventningene til 2013 er derfor store. Kanskje til og med FOR store. Og med slike digre forhåpninger er fallhøyden relativ diger…

Nei, nå må depresjonsstøvet fra 2012 børstes vekk! 2012 ble jo tross alt et helt greit år. Det har vært fantastisk å bo i Galekroken hele året. Galekroken er The Place To Be, og at ikke alle andre i hele verden ønsker å bo slik som dette er et stort mysterium for meg. 2012 ble også Pincheråret, og lille Felix SuperSnus kom i hus. Vaktmester’n har byttet jobb, og byttet jobb igjen, Prinsessen har tatt turn til nye høyder, og Prinsen har blitt et pubertetslus som lukter VELDIG rent hele tiden! Og Galedamen, vel Galedamen lever og eksisterer.

IMG_9538

De av dere som kjenner meg godt vet at Galedamen har litt mange tanker på gang om dagen. Og at slike tanker gjør at fruen blir litt innesluttet, litt handlingslammet og at bivirkningen er lite blogging. Mange av dere som leser dette vet hva som er årsaken til denne nedtrykte stemningen, men for dere andre, så passer det ikke på trykk. I alle fall ikke akkurat nå. Jeg har nemlig mange, mange, mange blogginnlegg som ligger her. Ferdig skrevet, men ikke publisert. Kanskje jeg trykker på knappen en gang i 2013?

Vel.. Planen er å komme ut av denne handlingslammelsen. Og mål en er å publisere en særdeles hyggelig post om selveste fødselen av 2013 i løpet av uken.

Godt nytt år alle sammen!

4 kommentarer leave one →
  1. januar 1, 2013 5:28 pm

    Koselig å se og høre dere i går! Kent ropte godt nyttår (da han som kjent har en bærende stemme) til dere. Glad for at dere trives så godt på toppen der. Sees snart til sosialt samvær! Ha et riktig godt nytt år. Stor klem fra alle oss!

  2. januar 1, 2013 6:25 pm

    Koselig å se liv i bloggen igjen! 🙂 Kjenner til lite blogglyst. Min har vært laber den også. Håper 2013 kan bli bedre . Ønsker deg et strålende godt nytt år og måtte det bringe med seg mye glede. 🙂
    Klemmer

  3. Hanne permalink
    januar 7, 2013 4:23 pm

    Hei. Kom over et tidligere innlegg på bloggen din der du hadde pusset opp noen Henriksdal Ikea stoler som ble veldig fine. Jeg har også disse stolene, men er ikke helt fornøyd med eikefargen på stolbena siden vi også har et lyst gulv. Tenkte å gjøre som dere å pusse de ned og hvitbeise de. Lurte bare på hvor mye dere måtte pusse og om det var for hånd eller med pussemaskin og hvilken beis dere brukte? Får høre mye forskjellig fra malermestere som mener det ikke vil bli fint, men deres stoler så jo veldig fine ut.
    Veldig takknemlig for svar.

    • februar 3, 2013 4:15 pm

      Hei!

      Beklager seint svar på din henvendelse på bloggen min! 😦 Jeg var rett og slett avhengig av at mannen fortalte meg hva vi har gjort! 😉 Her kommer i alle fall hans oppskrift!

      De var lakkerte fra IKEA. Mattpusse ned med maskin eller for hånd, ikke bruke grovere papir enn 120 korning for å unngå å dra striper. Deretter legge to strøk med Scanox panellakk farge sp28 dobbel dose, eller klar base tilsatt ht 80 (80 impulser hvit brekkfarge).

      Her har stolene vært helt supre etter at vi lakkerte dem! Ikke nevneverdig slitasje, og de er lette å renholde! 🙂

      Lykke til! Vi er superfornøyde med at vi pusset dem opp!! 🙂

      Mvh
      Kari-Anne
      https://galekroken.wordpress.com

Legg igjen en kommentar

