Skip to content

Julen, julen, julen den er her…

november 25, 2012

I alle fall på Galedamens kalender. Jeg har nemlig en liten greie når det kommer til julerengjøring av huset. Nå er det strengt tatt første gang jeg gjennomfører prosjekt julerengjøring i nytt hus, men selv om huset er nytt og strengt tatt ikke har en digert og enormt behov for nedvasking, er det allikevel en god ting å holde tradisjonene i hevd.

En gang i året skal nemlig alle husets vegger og tak få seg en øøørliten runde med vaskekluten. Da drepes eventuelle midd som har funnet ut at kroker og kriker er fine å sove i, og det viktigste av alt er at samvittigheten min blir gullende ren og jeg sover ekstra godt til natten. Det er nok ingen i hele verden som ser forskjell på mine tak før eller etter vask, men jeg VET de er vasket! Det er også sånn at dersom de blir vasket en gang i året, ja da rekker de ikke å bli stygge!

Jeg skal innrømme at denne gangen var det Vaktmester’n som tok den store takvasken. Han feiet over alle vaskbare tak forrige helg. På grunn av mystiske piller med idiotiske bivirkninger har nemlig Galedamen en øøørliten svimmelhet som ikke passer godt overens med takvasking (leit at disse bivirkningene kom AKKURAT den helga? De er nemlig over nå!!).

En annen juleforberedelse er nedskuring av alle glasskap. Og da er det ikke bare skapet som vaskes, men innholdet også. Ingenting irriterer meg mer enn grå vinglass som egentlig skal være klare! Glassene er ikke akkurat skrekkelig hyppig i bruk, og derfor må de en runde i vaskemaskinen med jevne mellomrom. Sånn ca. en gang per år.. Minst.. En løsning på grå vinglass er selvfølgelig å drikke mer vin, men med den mengden vinglass galehuset innehar KAN jeg risikerer et meget høyt forbruk av nedtråkkede druer. Dette er både dyrt og en smule vanedannende, og jeg har lest et sted at det kan være lurt å la være…

Godt å få det unna altså!! Nå er det bare å vente på at det hvite treet kan tas fram fra garasjen til naboen, og Galedamens utebelysning nok en gang skal pryde verandaen!

Merry X-mas!! (i november…. og strengt tatt startet jeg i september)

One Comment leave one →
  1. desember 29, 2012 3:48 pm

    Et riktig godt nytt år ønskes deg og dine! Klem fra Ellen.

Legg igjen en kommentar

