Skip to content

Damenes aften på Bohus!

november 8, 2012

Jeg har nok en gang gjort ting jeg ikke har gjort før, og klarte i år å snike meg med på «Damenes aften» på Bohus. Og det var jo rett og slett en festlig opplevelse! I år var det homsepatruljen som holdt foredrag rundt om i landet, og Bohus i Fredrikstad hadde besøk av Tore Vik som er personlig trener og homse på sin hals.

Og det ER jo ganske morsomt å få sitte på første rad å høre på en mann snakke om puter og lys! Det er utrolig mange mil unna Vaktmester’n som knapt nok finner et lys om han må jakte på et og jeg mistenker at han ser på mitt tonn med puter i sofaen som plunder og heft. Det var morsomt å høre på hva Tore fortalte, og han viste fine klipp fra Homsepatruljen på TV3.

I tillegg til dette foredraget, fikk man servert sprudlende drikke og små kanapeer når man kom. Og vi vet jo alle hva som skjer med Galedamen dersom hun får se et lite hjørne av en rød løper og sprudlende bobler, hun går ut av sitt gode skinn og føler seg UTROLIG viktig!

Og hva gjør Galedamen når hun føler seg ekstra viktig? Jo hun handler! Og hun handler ikke bare litt! Hun går berserk!! Og nok en gang gikk det kanskje litt lenger enn Vaktmester’n setter pris på! Den stakkars mannen satt mange mil unna på en konferanse i Stavanger, og fikk nesten hjertestans da madammen sendte bilde av et hjortehode hun bare MÅTTE ha i stua. Personlig synes jeg at jeg var veldig hyggelig som faktisk spurte før jeg dro kortet og tok med skallen hjem. Mannen derimot, han løp forskrekket ut fra en festmiddag hvor han fortalte medspiserne at han MÅTTE ringe hjem! Han var jo for svarte gift med et hamster, og for ham som er en kaster er det KRITISK å la fruen gå på damenes aften alene! (ikke at jeg noen gang tror han setter så mye som ei lilletå på Damenes aften!! Hallo liksom!!).

Og om det skulle være noe tvil… Selv om mannen i Stavanger hadde noen forsiktige protester, henger nå hjortehodet i Galekroken og pynter opp. Det har fått plass over ovnen i stua, og det passer jo bra med en hjort inne siden vi har elger ute. Hjortehodet er laget av aluminium, og for å få et gjennomgående preg i stua måtte jeg kjøpe denne bittelille lysestaken også. Den er en meter høy, og jeg tror den kan brukes til litt av hvert. Den er i alle fall veldig pen der den står og blomstrer i stua.

I fjor var den første julen i Galekroken og jeg er usikker på om jeg kjøpte et nytt teppe til å ha under juletreet. Kan ikke i min villeste fantasi komme på om jeg gjorde det eller ikke! Det er liksom noe som sier meg at jeg kjøpte et eller annet, men jeg kan ikke huske hva jeg gjorde. Uansett.. jeg kjøpte et nytt på «Damenes aften». Så om jeg kjøpte et i fjor, ja da har jeg to! I tillegg ble det med et par skilt og en lykt hjem. Man får jo aldri nok av skilt og lykter!

Jeg har i alle fall bestemt meg!! Ruller Bohus ut den røde løperen neste år, så kommer jeg gjerne en tur til!!

One Comment leave one →
  1. november 8, 2012 5:27 pm

    Jaaaaaaa, første gang for meg også. Det var gøy! Hodet og lysestaken hører jo bare hjemme hos dere. Det må jo bare vaktmesteren forstå;o) Lyst til å være med på eventyr i Oslo til torsdag? Må kjøre herifra 1430. Juleåpning på Norway Designs, og de 100 første får gavepose.

Legg igjen en kommentar

