Skip to content

Galedamen gjør ting hun ikke kan…

mai 28, 2012

Nok en gang har bloggen kommet heeelt bakerst i køen. Stakkars mitt lille hjørne på nett. Jeg har ikke en gang tenkt til å starte på en forsvarstale om hvorfor jeg nok en gang ikke klarer å skrive i ett sett, men konstaterer rett og slett at jeg har mange jern i ilden, og noen ganger tror jeg ilden gjør at hjernen koker og fordamper også. Uansett!! Siden sist jeg blogget har jeg gjort ting jeg ikke kan! Jeg har nemlig rotet meg bort i hundeutstillingsmiljøet!!

Sånn er det når man har en hund som forhåpentligvis skal brukes i avl en gang. Jeg har ikke en fuglehund, men en eh kremt… pulehund. Og som attraktive sæddonorer viser også kremt.. eh.. pulehunden seg fra sin beste side. Og bak en hver suksessrik liten dott står en heller stresset eier. Som ikke aaaaner hva hun driver med.

Heldigvis har oppdretteren vår stilt dotten slik at jeg kan gjøre det jeg er best på, sitte på sidelinjen og være dødsoverkjempenervøs! Tre ganger har jeg gjort dette her! Og nå henger fire sløyfer og en medalje på vaskerommet. Vakthunden (som sover når noen kommer på besøk) er nemlig verdens vakreste lille skapning! Og det kan virke som om flere enn inhabile meg synes han er verdt å premiere.

Lille Felix har vunnet en BIR, en BIM, og en 2.plass i sin klasse. I tillegg har prinsessen og premiedotten vunnet to førsteplasser i barn og hund, og prinsen har tatt en delt 1.plass i sin klasse i barn og hund. Så nå er hele familien engasjert i dette sirkuset! Og det ER jo litt sirkus. Her drar vi med hundene avgårde, børster og pynter dem (heldigvis er dotten min ferdig trimmet og veldig lite pelshund), og stapper dem fulle av pølser for at de skal oppføre seg bra..

Jaja… nå vet dere i alle fall at hele galefamilien lever i beste velgående! Og jeg kommer snart tilbake!! Har masse å vise fram! Drivhus, hage, planter, garasjebygging, interiør, og min nye elsker, en sort Kitchen Aidmaskin…

Tuddelu i sommervarmen!

One Comment leave one →
  1. juni 3, 2012 8:26 pm

    Synes dere er flinke jeg som tør å dra på utstillinger. Flott jobba Kari-Anne.

Legg igjen en kommentar

