Skip to content

Prosjekt drivhus…

april 30, 2012

Det er mulig jeg starter LITT i feil ende, men hvem har vel noen gang brydd seg om det? Jeg har nemlig startet prosjekt drivhus. Som mange av dere har oppdaget hadde jeg drivhus utenfor Galeleiligheten, og siden vi nå har flyttet ut der hvor det nesten ikke er butikker og elgene er nærmeste nabo, ja da må vi dyrke vår egen mat!

Gleden var derfor stor når vi rett og slett fikk flyttet med oss det gamle drivhuset hit til Galekroken. Gleden skulle vise seg å bli kortvarig, og en lite vakker dag kom en liten storm, løftet drivhuset opp og brettet det elegant rundt treet til naboen. Skadene var så omfattende at drivhuset knap kunne identifiseres etter at det avgikk ved døden, og behovet for å få et nytt kom hardt og brutalt. Jeg har derfor bestilt et nytt som kommer i dag!

Uansett.. i et drivhus må noe drives… og dyrkes… Så da var det bare å sette i gang produksjonen. Jeg gikk til innkjøp av et minidrivhus, eller en spirekasse, noen poser med frø og noen torvbriketter. Deretter brettet vi opp armene og gikk til verket.

Nå står agurker, gulerøtter, plukksalat og rukolasalat og godgjør seg før drivhusherligheten ankommer Galekroken! Deilig, deilig!!

2 kommentarer leave one →
  1. april 30, 2012 9:03 am

    Jeg har noen frø hjemme, som jeg fremdeles ikke har fått rotet meg til å få sådd. Ser at jeg må starte med et litet mini-drivhus, i størrelse vinduskarm. Jeg får kjøre innom Plantasjen i morgen, når vi skal hjem fra campingen. Så kansje jeg får noen små planter etter hvert, som kan settes ut. Og som vil vokse og bli til store trær…..vi får se. Klem Grethe

  2. Lene Christin permalink
    april 30, 2012 10:39 am

    Det er bare så gøy å se når det spirer å gror. Men nå er det jo slik at ikke alle har plass til ett fullt størrelse drivhus. Det har vi fikset på en slik måte at vi dro på JULA å kjøpte ett som er litt over metern høyt og har tre hyller i. Det er det meget god plass på verandaen til. sådde paprika igår, og det er første gang så det blir spennende. Ellers er det barna som har sådd sommerblomster her hjemme. Kos deg med drivhuset og alt hva du får frem.

Legg igjen en kommentar

