Skip to content

Alle hjem med respekt for seg selv trenger en fe!

april 4, 2012

Jada jada!! Jeg vet jeg har vært en smule fraværende den siste tiden! Og jeg lover å skjerpe meg! Men noen ganger er det andre ting som opptar både tid og tankevirksomhet. Og sånn har det vært i Galedamens hode den siste tiden. Men ferie betyr shopping, jentetur, hagekos, vennehygge og stort sett alt annet bloggbart materiale, og derfor skal jeg stikke hodet ut av min lille hule igjen.

Shopping ja.. det var nemlig shopping på gang på mandag. Jeg skal beskrive hele shoppingturen i et seinere innlegg, for vi dro nemlig på harryhandel til Strømstad og Svinesund i selveste påskeuka! Og det ER ren galskap og kan utfordre selv den stødigste tålmodighet.

I Strømstad ligger en veldig fin butikk. Jeg har snakket om den tidligere også, og butikken besøkes HVER gang Galedamen befinner seg i det store utland! Butikken heter Västerläge og i butikken finner du store mengder med Bruka. Jeg finner alltid mye jeg vil ha, og har laget laaaange lister i hodet over helt livsnødvendige ting jeg skal kjøpe neste gang jeg setter mine bein i utlandet.

Forrige gang jeg besøkte denne supre butikken fant jeg ut at jeg trengte en fe. Jepp, det er egentlig livsnødvendig med en liten fe. Feen er fra The iron fairies, og er rett og slett nyyydelig! Konseptet bak disse søte feene er at det finnes noen forskjellige feer, og hver fe har sitt eget navn. I tillegg er alle feene nummererte slik at hvert individ er helt unikt.

I utgangspunktet skal disse feene kunne stå ute i hagen for å hjelpe til i uterommet, men den er så vakker og liten at jeg er redd maurene skal spise den opp eller ta den med tilbake til tua (svære maur her i Galekroken). Så vår lille fe skal få bo inne i gangen. Feen skal få sitte på en stein og kjenne morgensolen skinne inn gjennom vinduet.

Feen ligger i en liten metalleske når du kjøper den, og inne i eksen ligger det en skinnpose med påtrykt navn og fødselsår, samt en instruksjon for hvordan man skal åpne feen og plassere henne riktig i hennes nye hjem. Feen er i i følge instruksjonen laget under jorden, og har aldri tidligere sett sollyset. Det følger dessuten med en liten flaske Magical Fairy Dust som skal helles over feen slik at hennes spirit settes fri.

I tillegg er det en liiiten rull med tekst fra akkurat vår fe. Vår fe heter Emma, og er en Wing Bee fe. Hun liker å sitte under et kirsebærtre og se på de rosa og hvite blomstene. Dessuten skal vi ikke føle oss alene med denne feen i hus. Galedamen falt altså pladask for dette konseptet, og overså helt totalt prisen på feen. Det var også verdt en god del å se prinsessen dirre av fryd når herligheten skulle pakkes opp. Og hva er vel noen små papirlapper dersom feen skal oppfylle våre drømmer? Tror kanskje jeg rett og slett trenger noen flere feer jeg!

4 kommentarer leave one →
  1. april 4, 2012 6:11 pm

    Den feen var jo bare sååå fin! Den kom akkurat nåh på min liste over «må ha» 🙂

  2. kongladesign permalink
    april 4, 2012 10:25 pm

    Så koselig å lese om 🙂 mimre, mimre …fikk litt assosiasjoner til barndomens tingelig 🙂
    Den ser fredfull og yndig ut der den sitter i det grønne lykkeglitteret.
    Kos deg masse i påsken! I morgen drar vi på hytta 🙂
    Klem Tove

  3. Lise permalink
    april 5, 2012 9:44 am

    Den var nydelig! Si meg: Hadde den noen feer som spratt opp og satte igang med vårrengjøring når man helte magisk støv over dem også? I såfall vil jeg gjerne kjøpe en sånn! God påske!

  4. april 9, 2012 8:55 pm

    Hihi.. Det kan godt hende de gjør litt reint i huset også Lise!! Hvem vet!! Tove: ja den er bare vakker!! Utrolig flott!! Lena: synes helt klart den skal stå på ønskelista! 🙂

Legg igjen en kommentar

