Skip to content

Et hamster går berserk!!

februar 4, 2012

Som en liten oppfølger til innlegget «Et hamsters bekjennelser», kommer nå oppfølgeren. I dag har nemlig galedamen rett og slett fått satt sine hamsterkvalifikasjoner på en hard prøve. Jeg har nemlig vært på lagersalg!

Lagersalg ja.. Det er tydeligvis vanlig at galedamen er på salg. Da jeg fortalte prinsessen at jeg skulle på salg svarte hun kjapt «skosalg?» som om det var det mest naturlige i hele verden. Jeg må jo innrømme at jeg rødmet LITT av kommentaren, og skal vel også innrømme at det har vært ganske mange skosalg gjennom tiden. Denne gangen var det ikke sko, men lagersalg på Europris! Og himmel for et sirkus!

Bare for å sette ting i perspektiv.. Vaktmester’n ringte meg for å høre om jeg kunne ta med prinsessen hjem. Da jeg rett og slett måtte svare at jeg dessverre ikke hadde plass til barnet i bilen hjem, hørte jeg bare «Fa..!! Helv…!!» og jeg kjente rett og slett flammene fra mannens tunge gjennom telefonrøret. At han i samme åndedrag liret av seg at jeg måtte huske hans nye regel «en ting inn, en ting ut». Jeg kan ikke huske at jeg har skrevet under på en slik avtale? Neida! Det har jeg ikke!!

Uansett.. Vi klarte å fylle en bil. Og bilen var vel egentlig så full at man skulle slite med å få plass til en feilplassert mygg, men hvem bryr seg om detaljer? Men hva kjøpte jeg da? Jo nå skal du høre! Jeg fant et par digre plastblomsterpotter jeg tror kan bli helt knall på verandaen min (eller den nye trappa som vaktmester’n ikke vet at han skal lage enda.. trist at han ikke leser bloggen spesielt nøye??) Disse var ganske store, og tok derfor unødvendig stor plass i bilen (og handlevogna).

Den nye hunden fikk også et bur. Dronningmoren ristet på hodet og rev nesten av seg kroppsdeler da hun hørte vi hadde kjøpt et nytt bur. Det hun hadde glemt er at papegøyen har spist opp det gamle, og at stakkars lille bissevofsen trenger et sted å ligge i bilen som IKKE er spist av grønn fare med vinger. At jeg i tillegg kjøpte et halsbånd og et par andre bånd pluss en rull med bæsjeposer ble også kommentert. Jeg har i dag fått beskjed om at fruktposen fra rema er kjekke hundeposer. JEG er av en helt annen oppfatning! Man kan nemlig skimte bæsjen gjennom den gjennomsiktige posen, så hundeposer er HELT nødvendig!

Noe av det mest geniale jeg kjøpte i dag var pelsputer! De var knallkule! Jeg kjøpte fire hvite og fire sorte puter, og de har flyttet inn i sofaen allerede! En annen ting jeg bare snublet over var rett og slett hvite teflonduker. Store duker.. Og ikke en.. Nope.. jeg kjøpte fem… Helt like.. Det har ikke rablet altså!! Helt sant! Jeg fant ut at det kan jo være genialt med helt like, pene, hvite, store duker til prinsens konfirmasjon! At den unge mannen ikke helt vet hva konfirmasjon er og det enkle faktum at denne store happeningen ikke skal finne sted før om tre år, vel.. det er bagateller! Nå er dukene i hus! Og dersom man skulle hoste på seg en barnedåp kan de vel også brukes?

Det ble også med noen puter til pallesofaen jeg skal ha bak huset til sommeren. Og jammen snublet jeg ikke over noen cafégardiner jeg kjøpte! Ikke at jeg skal ha cafégardiner, men jeg tenkte kanskje jeg skulle bruke kappene! Og dersom de ikke passer har jeg plutselig noen gardiner til overs! Men hvem henger seg opp i slike bagateller?

Kjøpte også en telysboks! Den var veldig fin, og superpraktisk! jeg fikk nemlig plass til over 100 telys! Jeg kjøpte egentlig to bokser, men da Dronningmoren kom for å beskue kjøpefesten til Galedamen mumlet hun så høyt at den ene fikk flytte inn i underetasjen. Jeg kjøpte også en haug med hårbørster og ruller. Her var også Dronningmorfrisøren ute og nasket til seg noen spenner. Kanskje hun oppdaget at det var ganske greit at Galedatteren faktisk var på salg allikevel?

Et fint brett ble også med hjem. Her kan jeg skrive i min nye personlige almanakk som dukket opp i posten. Oh lykke!! Det gikk helt fint å sette alvkoppen med te på brettet også! Deilig deilig! En annen superkul sak som fikk flytte inn i Galekroken er to grå avissamlere. Hos oss blir den ene nå pleddkasse, og den andre skal bli full av ulike blader. Synes de ble fine her i stua jeg! Og dersom ikke pledd og blader er nok kan man alltids stappe en pus i herligheten. Kattastrofen forsøkte nemlig å flytte inn i avisholderen, men konkluderte raskt med at pelsputene passet bedre til hennes sarte rumpe.

I tillegg ble det med en puff, diverse hundeleker, to andre fat, to høye lysestaker, hårspray, vaskemiddel, katteleker, piknikkpledd, fleecepledd, noen petshopper til snuppa, en haug med dørknagger og noen andre knagger, en glitterduk og tre ulike pynteløpere med hjem. Vaktmester’n slo seg heldigvis mer til ro etterhvert, og det kan nå se ut til at hans blodtrykk nærmer seg normalen igjen. Jeg tror han er i ferd med å slappe av på mine nye pelsputer og mitt nye fleecepledd! Nå er det bare å krysse fingrene for at det blir flere lagersalg på meg!! Bukker i støvet og takker veldig pent for at jeg fikk være med!!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

