Skip to content

Mission impossible 2….

februar 1, 2012

Jepp, i dag skal jeg vise fram noe rett og slett forferdelig. Dette er nemlig hvordan det ser ut i loftsstua vår! Her står hele flyttelasset vårt, og nå er det bare å rydde i vei.. Sukk stønn.. Dette føles som mission impossible! Men den som gir opp har tapt! Jeg må bare brette opp armene og sette i gang!

Målet er å være ferdig med alt som ikke er ferdig her i huset før vi får et nytt familiemedlem. Om tre uker får vi jo lille snutevalpen, og det er en ubetinget fordel at det da er rene og ryddige flater slik at vi unngår at babyen tisser på flyttelasset! Og kanskje det er lurt å ha et litt langsiktig mål?

(Bildet er lånt fra My alter ego).

Alt dette rotet er jo ikke bare mitt. Heldigvis! Egentlig er det vel ikke mest mitt heller! Det er MYE klær som skal gis bort. Klær som har blitt for små til prinsen og prinsessen. Så nå vasker jeg klær til den store gullmedaljen for så å pakke dette vekk og gi det bort til noen vi kjenner. Jeg vil tro at minst 20% av dette lasset skal ut igjen i løpet av kort tid.

Nå skal jeg gjerne innrømme at jeg overhode ikke kan fordra å rydde. Rydding er fryktelig kjedelig, og det er superkjedelig å gjøre rent og være husmor. Og dessverre ser det ut som om resten av familien synes det er kjedelig også. Ikke det at vi ikke gjør det altså! For det vaskes i tide og utide, og det er ikke så hakka gale her. Men ingen skal påstå at ungene løfter så mye som en skitten sokk for mye!

Gleden var derfor stor da jeg oppdaget at behaviorismen lever på høyt nivå også i Galekroken! Utrolig hvor mye et barn kan rydde og sortere bare det er en liten belønning i den andre enden! Så i dag har jeg startet en aktivitet. Vi går nemlig på skattejakt i loftstua! Og det er om å gjøre å finne 27 ting man eier som trenger en ny plass i det nye huset! Ungene ble utrustet med to kasser, en til å samle 27 ting som skulle få ny plass, og en til 27 ting som skulle omplasseres eller kastes. Og resultatet? Vel.. åtte kasser forsvant ut av loftstua gitt!! For hver kasse fikk ungene en tier. Og ryddingen gikk som en lek!!

Så da krysser vi fingrene for at morgendagen skal gi en like spennende skattejakt! Jeg betaler villig vekk dersom avleggerne tar i et tak! Uten tvil!! Bildet over her er rett og slett litt motivasjon for meg selv. For slik så kjøkkenbenken ut for kort tid siden. Og nå er den ryddig, ren, pen og akkurat som jeg vil ha den! 🙂

3 kommentarer leave one →
  1. februar 1, 2012 10:07 am

    Hahaha;) Herlig! Godt du har finner ut av det;) hehe

    Ha en fiiin dag:D

  2. februar 1, 2012 11:10 pm

    Imponerende altså..;). Dette må jeg prøve selv her hjemme.. Men, tipper det butter allerede før vi har prøvd… Hmm…

    Herlig innlegg;)).

    Og du, jeg skjønner du er lei av stendere.. Hihi. Begynner å bli litt lei selv… Ser de hver gang jeg er bortom nyhuset… Så det bør komme på noen vegger snart altså.. Men, synes kanskje det er greit å få på plass strøm og rør først da;)).

    Klemklem fra Marilinn

  3. februar 1, 2012 11:37 pm

    Hei.

    Helt enig. Rydding er absolutt ikke noe for meg, selvom det må gjøres. Hadde vært fint om noen kunne funnet opp en ryddeknapp…

    Klem Mona C

Legg igjen en kommentar

