Skip to content

Vi lever i en fantasiverden!!

januar 24, 2012

Takk for tilbakemelding på mitt forrige innlegg! Jeg har nå tatt en skjermdump bare sånn for å ha gjort det, og tror jeg lar saken ligge. Som lærer må jeg jo si at dette med kopiering og bruk av kilder er en ting som står svært sentralt. Alt man produserer eier man, og det er faktisk straffbart å stjele andres materiale. Nå kan jeg betrygge eventuelle skrekkslagne lesere om at Galedama neppe vil anmelde eller knurre på noen som helst, så fengselstraff og store bøter bør ikke bli et tema!

Allikevel må jeg si at jeg ble skremt av å lese kommentarene dere la inn på forrige innlegg. Hilde forteller at hun har funnet igjen sine bilder på blogger rundt omkring, og at enkelte påstår at det er DERES stue man ser på bildene!! HALLO?!?! Dette får meg igjen til å tenke, hva i alle dager er vitsen med å blogge dersom man skal snike til seg et annet liv? Er det sånn at man i mange tilfeller leser om en hverdag og et hjem som rett og slett ikke eksisterer?

Og midt i dette kaoset, hvor befinner Galekroken seg? Jo Galekroken er en ekte blogg. Galedama skal ikke skryte av å alltid være helt riktig vel bevart, men det som står skrevet i bloggen er MITT. Det er MITT liv, MITT hus (ja ja… vaktmester’n sitt også da), MIN hytte, MINE barn og MINE dyr. Det er det som betyr noe for MEG! Og de hendelsene jeg beskriver er altså MINE. Livet mitt er langt fra det mest idylliske og perfekte, men jeg er fornøyd og liker tingenes tilstand. Jeg har ikke støv på hjernen, og huset kan noen ganger se ut som et lokalt tordenvær. Galefamilien sitter dessuten ofte i en eller annen tidsklemme, men det er en EKTE tidsklemme.

Etter denne hendelsen tror jeg faktisk jeg igjen må begynne å merke bildene mine. Synes egentlig det er litt stress, men det er jo bedre enn å bli publisert både her og der. Og jeg står fortsatt på min egen regel om ikke å publisere bilder av prinsen og prinsessen, tenk om noen la de ut og påsto at de var deres!! Nei skrekk og gru!!

I morgen lover jeg å blogge om noe heeelt annet!! 🙂

6 kommentarer leave one →
  1. kongladesign permalink
    januar 24, 2012 7:48 am

    Takk for disse 2 innleggene om denne triste kopieringen av «DITT».
    Som fersk blogger blir man skremt av dette du har opplevd.
    Forstår nå at jeg også må begynne å merke bilder og følge litt bedre med.
    DIN blogg burde jo selvfølgelig være bare DIN. har vanskelig for å forstå at noen har glede av å kopiere og stå for å være en KOPI.
    Setter veldig pris på bloggen din så fortsett å «flagg saken» om det EKTE. usminka og sarmerende livet ditt:)
    Ønsker deg en fin og kopifri dag!
    Klem Tove

  2. januar 24, 2012 7:49 am

    Det er absolutt et tankekors…
    Ønsker deg heller en fin tirsdag
    klem

  3. januar 24, 2012 8:52 am

    Naaa i alle dager! Hvem er det som får seg til å gjøre noe sånt da. At de tør sier jeg bare! Skremmende! Er ikke alltid jeg merker bildene mine. Tar jo litt tid og ødelegger jo bilde på en måte litt. Men nå som jeg har lest det her skal jeg jammen i meg gjøre det.
    Håper «copycat`en» har fått seg en lærepenge!! 😉
    Ha en FINFIN tirsdag!

    Klem Ellen

  4. januar 24, 2012 9:10 am

    Det er ganske utrolig.
    Jeg har nettopp startet en blogg selv, og tror jeg skal merke bildene mine før jeg publiserer bloggen for allmennheten.
    Bare det at folk kan utgi andre bilders som SINE er for meg helt merklig.
    Og det er faktisk ganske creepy. De kan jo ikke være vel bevart i toppen. Ekkelt og tenke på at slike mennesker faktisk leser bloggen.

    🙂

  5. januar 24, 2012 9:51 am

    Så flott skrevet ,Frue! Du har all rett til å ha ditt eget i fred og jeg håper nå at du får det.
    jeg merke ralle mine bilder og har alltid gjort det. Liker ikke tanken på at noen stjeler de!!
    Ønsker deg en flott tirsdag!!
    Klem

  6. januar 25, 2012 12:57 pm

    Jammen er folk frekke. Kopikatta fortjener å bli hengt ut litt, for slikt gjør man bare ikke. Dessuten, dersom ingen vet at hun kopierer, kan hun jo bare fortsette?
    Jeg merker alle mine bilder, da har jeg i hvertfall gjort mitt føler jeg. Og bilder av Busteliten er uaktuelt. Én ting er en fot, en hånd eller liknende, men hele gutten skjer ikke. Jeg merker jeg blir provosert av de bloggerne som legger ut masse bilder av sine egne barn, men ikke ett eneste ett av dem selv. Barna velger jo ikke å bli blogget? Litt på siden kanskje…
    Historien om Fotsporene var nevnt i innlegget foran. Klikk deg inn på linken, så kan du lese 🙂
    http://bustenellikslillerareunivers.blogspot.com/2012/01/dap-tema.html

Legg igjen en kommentar

