Skip to content

Et hamsters bekjennelser

januar 18, 2012

Vel.. I går fortalte jeg om Galekrokens svakhet, eller rettere sagt, en av svakhetene i Galekroken. Jeg innrømmet at galedama her self er et hamster. Hadde jeg hatt muligheten ville jeg nok hatt oversprengte kinn hvor jeg kunne lagre mat for kommende uke eller rester fra forrige ukes knallgode middag. Jeg innser at jeg noen ganger går LITT berserk. Jada jada.. Jeg VET.. I går oppdaget jeg det faktisk skikkelig. Jeg hadde noen få sekunder fri helt alene for meg selv. Prinsen hadde tatt bussen hjem fra skolen og prinsessen var hos ei venninne, og mamma morgenheks (som snart må bytte navn til mamma kveldsheks) fikk pultselig bilen helt for seg selv. Egentlig var planen å komme meg hjem så fort som mulig, men jeg fant ut at jeg skulle ta en liten apotekshopping. Jepp, du leste riktig, litt APOTEKshopping.

Og det var faktisk ikke annet enn sminkefjerner for vannfast mascara som sto på shoppingplanen. Og gjett om jeg fant sminkefjerner! Det var plutselig halv pris på disse padsene, og jeg kjøpte inn. Det var ikke før jeg kom hjem og oppdaget at jeg rett og slett kjøpte FIRE bokser med disse padsene at jeg forsto hvor hamster jeg faktisk er. I en boks er det 100 pads, og i henhold til mine beregninger har jeg nå sminkefjerner for over et år.: Jepp.. et ÅRS forbruk ble med hjem gitt!! Og hadde det ikke vært for at apotekets hyller rett og slett var tomme etter disse fire boksene hadde jeg nok brått hatt TO års forbruk i skuffen akkurat nå.

En gang i blant slår fornuften inn da. Heldigvis! For jeg ruslet forbi en stor kasse med gløggkrydder til halv pris. Jeg var i ferd med å dra med meg en tre-fire esker med dette krydderet som luktet himmelsk, men heldigvis oppdaget jeg at det ikke var en god idé. Krydderet er sikkert ikke noe særlig bra neste år. Dessuten er jeg ikke ferdig med årets jul enda. Jeg hamstet nemlig pepperkakedeig og har vel fire-fem bokser igjen i skapet. I år blir det ny tradisjon! St.Hanspepperkaker!!

2 kommentarer leave one →
  1. januar 18, 2012 6:57 pm

    *ler*
    Hamstre er søte da! 🙂
    klem

Trackbacks

  1. Et hamster går berserk!! « Velkommen til Galekroken

Legg igjen en kommentar

