Skip to content

En fødsel nærmer seg….

desember 18, 2011

Jeg røpet i forrige innlegg at en fødsel nærmer seg! Og det gjør den virkelig! Det er nå kun dager til et familiemedlem blir født, og vi gleder oss veldig. Nå har det seg sånn at JEG ikke er gravid, og jeg har ingen planer om å føde i løpet av julen, så familiemedlemmet kommer ikke fra denne mammaen for å si det sånn! Neida.. mammaen denne gangen har fire bein og hale, og er i ferd med å føde vår nye valp. Valpen under er storebror til den lille søtnosen vi skal få.

Jepp.. vi skal ha en ny hund. Planen har lenge vært at vi skal bli fôrfamilie for en liten dvergpincher, men planen ble gasset opp litt siden vi faktisk ikke har hund lenger. Savnet etter tassende poter ble litt vel stort, og familien er nå veldig klare for å få en liten baby igjen.

Denne gangen ble det altså en dvergpincher. Jeg er nemlig så heldig at jeg kjenner en oppdretter av dp, og allerede for fire-fem år siden ble vi enige om at jeg en gang skulle ha en hund fra hennes oppdrett. Og jammen var ikke tiden inne nå! Søte Lena, som driver kennelen My Alter Ego, er verdens flinkeste til å ta bilder av hundene sine! De blir bare så fine! Bildene i dette innlegget har jeg spurt om jeg kan få lov til å bruke, og jeg var veldig lykkelig da jeg fikk ja! ☺

Dersom du kaster et ekstra blikk på disse bildene så kan du sikkert skjønne at denne valpen passer fint inn i galehuset! Dette er nemlig mamsen til babyhunden. Ikke nok med at hun er i ferd med å sprekke, hun poserer også faktisk! Og blir valp som mor passer han/hun helt fint inn! 🙂

Nå er hele familien i tenkeboksen. Vi skal nemlig ha et hundenavn på D siden dette er D-kullet. Ikke vet vi om det kommer en hund med tut eller en hund med trakt heller. Så nå trenger vi litt hjelp! Har du forslag til et hundenavn på D? Både jentenavn og guttenavn?

4 kommentarer leave one →
  1. desember 18, 2011 2:18 pm

    Åååå, så herlig!! :)) Det er slett ikke mulig for oss hundefolk å være lenge uten hund, så jeg skjønner godt at dere gleder dere nå!
    Det er jo så mange fine navn på «D» også:
    http://navn.klikk.no/?gclid=CPLAhdbmi60CFc5YmAodDB33mw#search

    Lykke til med den nye valpen! :))

  2. desember 18, 2011 3:12 pm

    Flott voffsemamma! Og da blir vel avkommet minst like flott 🙂
    Og helt enig – det her var flotte bilder!! All ære til fotografen!!!

    Hundenavn ja… på D… Hmmmm..
    Evt. får dere se en titt her : http://utlehaug.no-ip.org/dogname/dognamed.htm
    De første som slo meg er Dino, Daisy, Doffen, Dreamy, Dymo (er ikke det fint å merke ting med??)
    Riktig så god jul om jeg ikke skulle dumpe innom igjen før den tid. Og at jula kan bli spennende i år – skjønner jeg mye av! Her er voffsen overlykkelig for at det kom snø, og etter en runde i haugen er sofa’n god å innta 🙂 Klem

  3. desember 18, 2011 6:31 pm

    Så godt å se at bloggen din lever igjen!
    Spennende juleferie i år dere da. Moro! Er jo bare vakker da!!
    Hundenavn på D ja… det er ikke lett.
    Men det første jeg tenker er: Deka, Daisy, Dina , Dino, Donky, Delta
    Ja ikke mange navnene som flt ned her hos meg !
    Mia sin hund heter Deka 🙂

    Klem

  4. desember 18, 2011 10:11 pm

    Dodge…er navnet jeg kom å tenke med en gang!! c»,)
    Vi ble med hund (cocker) i november…det er bare så artig. 10 år siden jeg hadde hind sist, da var jeg aleine mor…nå er vi 5 til å passe på den lille!

    Klem Anna

Legg igjen en kommentar

