Skip to content

Gammelt inn i alt det nye…

november 20, 2011

De siste dagene har galedama vært i dårlig form. En eller annen influensalignende greie ble kastet på meg, og det har kommet uante mengder snørr og gørr ut av diverse kroppsåpninger. Det er egentlig ganske slitsomt! Og på et punkt var jeg VELDIG nervøs. Jeg fikk nemlig skrekkelig vondt i kjeven og en tann. Eller.. det var egentlig i overkjeven og en tann, og plutselig i underkjeven og en tann, også overkjeven og tre-fire tenner og tilbake til den første igjen. Jeg ble rett og slett skrekksalgen og så får meg at jeg måtte ta en tur til tannlegen sporenstreks. Men så slo det meg at jeg også hadde skrekkelig vondt i bihulene og at det hele kanskje hadde en viss sammenheng. De siste dagene har jeg knasket smertestillene som godteri til halloween og jeg var på et tidspunkt litt redd for at jeg måtte legges inn for en eller annen avvenning. Det ville jo vært typisk at jeg ville bli første menneske som måtte legges inn for å avvennes for bruk av ibux..

Vel, uansett.. I dag løsnet det.. Helt plutselig! Like plutselig som dritten ble kastet på meg forsvant den som dugg for solen. Jeg har for første gang på en uke kjent smak av mat når jeg spiser, og jeg har ikke vondt i verken tenner eller kjeve. Oh lykke! Så fantastisk deilig!! Kjenner at jeg er klar for en ny uke, og er ikke så veldig redd for at jeg skal bli ibuxavhengig lenger..

Søndagen ble faktisk veldig produktiv. Deilig deilig! Jeg har vasket kjøkken og stue, og jammen kom ikke dronningmoren og støvsugde og vasket gulvet for meg. Så DEILIG!! Nå krysser vi fingre for at dronningmoren skal få akutt lyst til å vaske gulv titt og ofte! 🙂 Jeg klarte endelig å true vaktmester’n til å male også! Vi har nemlig fått lånt (akkurat som om dronningmoren skal ha det tilbake! haha..) et gammelt furuskap/hylle av dronningmoren. Jeg ville jo ikke putte denne furugreia inn i alt det nye, så den måtte gjennom en liten makeover!

Skapet har fått en del arvesølv i seg, og jeg synes egentlig det passet fint på kjøkkenet. Det er litt hyggelig å ha dette framme og ikke plassere det langt inne i et skap. Her er det arvegods fra både min farmor og pappa, og både mitt og vaktmesterns spiseredskaper fra dåpen er plassert i hylla. Her er også sølvkrusene til både meg og ungene.

Jeg har fått låne (nok en gang) et fløtesett av dronningmoren også. Dette fikk hun da hun giftet seg, og det er jo gøy at klenodiene kommer litt fram.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med dagen! Så fornøyd at jeg faktisk tok noen stuebilder i dag! Så vi får se da, om jeg snart legger ut noen bilder fra den halvferdige stua… 🙂

4 kommentarer leave one →
  1. november 21, 2011 9:21 am

    Den hylla der ble jo knallfin da, og med både eget og lånt sølv i den, gjorde den seg ennå bedre:).

    Godt du plutselig ble fisk igjen også, så er du kanskje ferdig med sykdom, er jo lov å håpe;).

    Håper du legger ut noen bilder av den uferdige stua deres;).

    Ha en god dag. Klemklem fra meg

  2. november 21, 2011 10:00 am

    Slike gamle furumøbler blir utrolig flotte med litt maling altså!! Er ikke så mye som skal til!! Ble kjempe kost med sølv inni!! 🙂

    bra du er frisk…gleder meg masse til å se bilder av stua!! (har jo egentlig sett den da!)
    kanskje fått opp gardiner?

    Klem

  3. kongladesign permalink
    november 21, 2011 12:53 pm

    Som musikk i mine ører denna bloggen!
    Full av ekte sjarm og gjenbruk 🙂
    Jeg har selv så mye gjenbruk og utradisjonelle løsninger på hyttta, at Norge Rundt kom på besøk. I følge mine barn er man lit «gal» da, he, he….
    Nå fikk jeg en idé til hva jeg skal gjøre med 4 stk sølvkrus etter barna..
    Må bare som deg, male litt først….
    Takk for inspirasjonen!.
    Lykke til videre !

  4. november 21, 2011 7:29 pm

    Hei du… svarer deg her jeg så er det kanskje større sannsynlighet for at du ser svaret….
    Forslag til Gardiner…tja, nei ikke helt sikker jeg… kanskje lift eller rull opp gardiner.
    Når det gjelder julemessen så åer den åpen fra 11 – 16 på lørdag og 11 – 16 på søndag!!!
    Hvis du ikke får kommet får du si ifra!! Kan jo holde av et hjerte jeg 🙂

    Klem klem

Legg igjen en kommentar

