Skip to content

Og alt er ved det normale…

november 16, 2011

I dag blir det bare en liten statutsrapport fra denne kanten. Ingen store, flotte bilder, ingen show off fra galehuset og ingen kreativitet eller inspirasjon. Nei, her har det nemlig ikke skjedd stort siden sist. Eller.. det skjer jo noe stup i ett, men det har ikke blitt noen interiørmessige krumspring, fantastiske gjør-det-selvprosjekt eller revolusjonerende matlaging den siste tiden. Det største kulinariske krumspringet var at mor dristet seg til å lage hjemmelaget potetstappe. Galefamilien har nemlig vært vant til posestappe til pølsene. Denne byggeperioden har faktisk vært hardt angrepet av pølsepakker. Så angrepet at prinsessen nesten kaster opp når hun ser en pølse. Akkurat som om man rekker å servere kulinariske severdigheter mens malekoster og snekkere fyker rundt ørene!

Dessuten må jeg jo si at galehuset ikke framstår som en interiørmessig perle om dagen heller. Dronningmoren mener det ser ut som det bor skrotnisser her, og en vanvittig mengde med ting og tang er lagret rundt veggene. Jeg var veldig høy i hatten da jeg i høstferien inviterte noen kollegaer til kosekveld neste fredag. Jeg skulle SELVFØLGELIG være ferdig innen den tid! HAHAHA!!! De stakkars jentene har fått advarende mail om at her er pappesker, kaos og galskap MINST fram til nyttår! Og kjenner jeg galefamilien rett, varer kaoset enda lenger. For det ER litt kaos. Jeg har en analytisk og organisatorisk hjerne, men det fungerer ikke når ingen andre innbyggere av galehuset har det samme. I alle fall ikke i samme husdel som meg. Dronningmoren og Prinsegemalen er nemlig langt over middels skikkelige av seg, og har orden og system i alt fra kjøkkenhåndkler til bildekk. Her hos oss derimot.. vel… Her skjer det mye rart! Og ganske mye uforutsett!

Jeg er ikke sikker, men jeg tror kanskje muligens vi er den første familien i historien som faktisk har opplevd at luken til kattedoen har gått i vranglås! Jepp.. du leste riktig.. Luken til kattedoen gikk i vranglås og det stakkars pelsdyret fikk ikke gått på do.. Prinsessen fikk i går den noe ubehagelige erfaringen av kattebæsj på ridebukse, og vi var litt irritert på primadonnapusen etter denne hendelsen. Jeg tenkte umiddelbart at den hormonelle pelsdotten hadde funnet lukten av hest prirrende og meget seksuelt opphissende og derfor rett og slett bæsjet på buksa, men hypotesen måtte i dag forkastet. Da fikk nemlig mannen en lite hyggelig overraskelse da kattastrofen hadde lagt igjen et stinkende visittkort i hans turbukse. Man kan jo ved første øyekast lure på om katta har rablet, men prinsen løste mysteriet. Kattedoen hadde gått i vranglås. Luken var ikke til å rikke, og pusen fikk ikke komme inn i doen sin.

Nå tenker du kanskje at katten valgte et litt rart sted som sin substituttdo, men neida… Vi har nemlig laget en kasse med rideutstyr og en kasse med turting i boden vår. Og som den meget kloke og veloppdragne pus vi har, vel.. da gjør man jo ikke i fra seg andre steder enn i en kasse! At det ikke ringte så mye som en liten bjelle en gang da kattekreket ikke fant SAND i kassa er en annen sak. Jeg stirret dyret dypt inn i øynene i dag og fortalte henne at hun godt kunne sett og lært litt.. Vi er jo på do hele tiden! Og katta følger som regel etter! Hun må da skjønne hva vi driver med der vi sitter på porselenstronen daglig? Nei, konklusjonen er som følger. Katter er ingen overintelligente dyr og mange kasser blir rett og slett mye dritt!

3 kommentarer leave one →
  1. november 17, 2011 5:45 am

    Jeg hadde alltid katt da jeg var barn og den katten jeg var mest glad i var en grå katt som ikke var ulik den på bildet.

    Vigleik

  2. november 17, 2011 7:31 am

    Hei.

    Så vakker pus.

    Greia med disse små juletrærne er å ha de i hus. Enten plantes eller i vann. De kan stå på bordet beskjedent pyntet, i trappegangen eller på trappa ute. Nå er det mildvær igjen og da er det fortsatt håp.

    Klem Mona C

  3. november 20, 2011 6:49 pm

    Pass på når du plukker ut asjetter og glass av pappeskene fremover da. Eller er pelsdotten så smart at den skiller en eske fra en kasse?

Legg igjen en kommentar

