Skip to content

Det våte element…

november 9, 2011

Jeg har blitt spurt om det ikke snart kan komme bilder fra stua i galehuset.. Vel.. det er liksom ikke ferdig her! Ikke på langt nær heller! Men det kommer nok snart.. 🙂 Jeg fant ut at det rommet som nå er ganske oppdatert rett og slett er badet.. Så derfor ble det litt galebad i dag…

Badet er rett og slett over dobbelt så stort som badet i galeleiligheten. Jeg har aldri klaget over lite bad jeg altså! Men jeg innser jo at dette er ganske mye større.. Og det er deilig!! Vi har valgt å kjøre høyglas i hele rommet, og flisene på veggen er høyglans hvite 30×60 fliser. På gulvet har vi koksgrå fliser som også er i høyglans, men her passet det best med 30×30. Innredningen er fra Linn Bad og er også å høyglans grått. Speilet med belysning er også fra Linn Bad.

I det ene hjørnet har vi en dusjnisje, og denne har de samme flisene som vi har på gulvet på veggen. På gulvet har vi valgt mosaikkfliser i samme farge og glans, men takket være en del fuger får man en godt grep med føttene selv med litt såpe på tottelotten. Er litt leit å ha såpeglatte føtter på glatte fliser! Så derfor var det lurt med litt mosaikk. Vi har også valgt å kjøpe en dusjdør i glass for å slippe vannsøl utover hele gulvet.

I et andre hjørnet står skjønnheten min! Jeg bare DIGGER dette badekaret! Det er toppmodellen fra Hafa og karet har altså så mange dyser og så mye massasjefunksjoner at det nesten krever hovedfag for å finne ut av det! Men himmel så deilig! Badekaret har også en terapilysfunksjon som gjør at man får ganske kraftig lys i vannet. I forskjellige farger.. Etter humør og hva man ønsker…

På badekarkanten har vi en pen samling med badedyr. Vi må jo ha noe å leke med! 🙂 Her finnes dessuten badets sjiraff! Jeg har jo som tidligere nevnt en langhalsfetisj, og jeg har sjiraffer i alle husets rom!

I tillegg til badedyrene er det rosa detaljer på badet. Jeg har kjøpt inn en del flasker og telysestaker fra Black Design, og i tillegg har jeg kjøpt knagger i rosa fra Koziol. Både håndsåpe og badeskum har også rosafarge. Litt lite maskulint bad, men pytt!! Vaktmester’n får bare holde ut!

Ellers fant vi ut at vi måtte droppe to store kommoder vi har på soverommet i galeleiligheten. I disse finnes truser, sokker og undertøy, og jeg fant fort ut at jeg trengte en erstatter. Valget falt da på denne malmkommoden fra IKEA. Den er hvit og går fint inn i veggflisene på badet. Her har hele familien hver sin skuff med undertøy, og som om ikke det var nok har vi to skuffer til overs!! 🙂 Det passer fint dersom vi vil utvide familien, og jeg har dessuten opprettet en dorull og bind/tampongskuff. Det er alltid lurt å ha i umiddelbar nærhet av dopotta!

Jeg må si jeg storkoser meg på badet. Ingenting er bedre enn å synke ned i et skumfylt badekar dersom man er kald og frossen. Det er ikke bare jeg og resten av de tobeinte som digger badet. Prinsessepusen synes også det er fantastisk å ta en liten lur på varmekablene. Og er ikke dette prinsessen på erten så vet ikke jeg! 🙂

2 kommentarer leave one →
  1. november 10, 2011 3:36 pm

    Så koselig å se at dere begynner å komme på plass. Gledet meg til å se dette lenge!
    Badet var kjempe fint. Likte godt de rosa detaljene dine. Litt svak for rosa kan du si. 😉
    badekaret så helt fantastisk ut. Litt misunnelig på det!! 🙂

  2. november 10, 2011 11:24 pm

    Så moro å se hvordan dere så smått har fått det. Lekkert og stilrent bad;). Gleder meg til å se resten.

    Kondolerer med tapet av vovsen.

    Klemklem fra Marilinn

Legg igjen en kommentar

