Skip to content

NIB-utfordring: Soverom

november 7, 2011

Denne måneden er det soverommet som er utfordringen hos NIB. Og jeg må liksom være med selv om jeg ikke her helt fornøyd med soverommet enda. Jeg har nemlig ikke rukket å flytte helt inn. Ikke for det, det nærmer seg vel! Og med tanke på at soverommet ikke akkurat er digert er det vel ikke så mye mer som skal inn kanskje?

For meg var det viktig å tenke praktisk når jeg skulle ha nytt soverom. På soverommet i gamleleiligheten hadde vi to store kommoder i tillegg til hylle som nattbord, og en hel vegg med skapplass. Jeg innså veldig kjapt at soverommet i Galekroken var litt midre, og litt vanskelige å innrede. Målet var derfor å innrede soverommet praktisk og ikke overmøblert.

Allikevel er soverommet et av to rom i huset som er litt annerledes. Jeg har nemlig vært vill og gal og valgt en fondvegg som er en smule slitsom. Her står det nemlig jeg elsker deg på alle mulige språk. Synes dette var litt annet! Så skiller soverommet mitt seg litt ut i mengden kanskje?

I taket har jeg valgt en taklampe med prismer og sort organza. Følte det var riktig å ta opp igjen fargen fra fondveggen og senga i seg selv.

Siden rommet er mindre enn det tidligere soverommet, måtte nattbord vike til fordel for disse smale, høye kommodene. Disse er i hvitbeiset eik, og representerer litt natur inn i galskapen. Og det er mye natur rundt soverommet! Rett på utsiden er det nemlig bare skog og trær så langt øyet kan se.

På mitt nattbord har jeg plassert englene mine. Disse er vel egentlig julepynt, men de flyttet inn på det forrige soverommet og har fått lov til å være med hit også. Synes de er veldig fine!

Har også en flaske med deilig olje fra Krem Fresh som lukter helt himmelsk. Planen er dessuten å få opp de knallfine kunstkortene jeg kjøpte på Hadeland Glassverk. Disse er designet av Bjørg Thorhallsdottir og er bare knallfine! Gleder meg til å henge dem opp! Må bare finne rammer som passer.

Fra sengen er utsikten rett inn i en laaaang vegg med skyvedørsgarderobe. Veldig deilig! Her er det hylle på hylle med plass, og jeg tror dette skal bli bra!

Alt i alt er jeg altså ganske fornøyd med resultatet så langt! Per dags dato har jeg ikke fått somlet meg til å henge opp gardiner eller rullegardiner. Resultatet er at jeg ligger til allmenn beskuelse hver natt. Ikke for det.. det er vel strengt tatt bare meisen og ekornet som ser på meg!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

