Skip to content

Galskap satt i system!

november 6, 2011

I dag har jeg og vaktmesteren rett og slett inntatt det tunge akvariemiljøet i Sarpsborg, vi har nemlig vært på storauksjon i regi av Sarpsborg Akvarieklubb. Og for et opplegg!! Jeg ler meg skakk!

Greia er altså at man stapper en haug med mennesker inn i et lokale hvor man så viser fram en haug med poser med fisk. Så er det opp til menneskene å by på disse stakkars små i poser.

Og gjett om folk byr!! Det er rett og slett galskap satt i system! Og siden Galekroken nå har en splitter ny 350 liters tank som inntil nylig rommet tre stusselige individer med gjeller, var mamma morgenheks og vaktmestere’n ingen unntak!

Og gjett om man blir engasjert! Man bare hiver seg rundt og byr hundrevis av kroner for disse små posene med småkryp. Ikke det at jeg gikk helt berserk, jeg hadde nemlig en agenda! Jeg var klar over hva jeg ville ha, og satt egentlig bare og ventet. At jeg ventet i FEM timer på den ene hersens posen med fisk skal vi kanskje ikke snakke så høyt om..

Uansett.. Galekroken har nå fått 30 nye fisk, og alle var relativt små. Det kan se ut som om det er veldig trangt på disse bildene, men disse fiskene har ikke akkurat gedigen hjerne. De holder seg i flokk, og svømmer på akkurat samme sted.. Hele tiden…

Jaja.. det var den helgen! Kort oppsummert, fisker, kanelboller, overnattingsgjester og rydding i gamleleiligheten.

One Comment leave one →
  1. november 6, 2011 8:23 pm

    Og ønsker du fisk til middag er det bare å hente håven?? Hihi.

    Vi hadde et lite akvarium før, men det var helt til min bror ikke orket å tømme vannet lenger. Da forsvant fiskene i do gitt…

    Klem Mona C

Legg igjen en kommentar

