Skip to content

Jeg føler meg anerkjent og ivaretatt!

november 3, 2011

Denne uka har vært en tøff uke i galehuset. Galehuset har blitt uendelig tomt, og lyden av tassende poter er ekstremt fraværende. Det er nok litt sånn at når man først er hundemennesker så trenger man en hund, og det er klart det da er fryktelig stille og tomt.

Men jeg tror allikevel det er veldig viktig å ta tiden til hjelp og få sørge skikkelig over tapet av Oscar før det flytter inn en ny snutepels. Og det skal vi gjøre. Det blir ingen hund på en stund enda. Kanskje det passer med et nurk når det nærmer seg våren?

Det er så godt å faktisk få lov til å være lei seg. På tirsdag kom våre gode naboer fra gamleleiligheten med en blomst til prinsessen og en pose Tortilla Chips, tortilla dipp, en dippskål og en skål for kosestunder. Alt dette fordi vofsen døde.. Og det er så utrolig godt å få lov til å sørge, få lov til å gråte litt og få lov til å kjenne at man virkelig har vært glad i dyret. Og det at noen steller litt med oss gjør det faktisk lettere å bære. Ingen har slengt av seg ”det var bare en hund”.

På jobben har jeg også verdens flotteste kollegaer. De ser at ting er litt tungt om dagen, og passer på meg litt.. Og jeg setter så uendelig stor pris på å bli litt passet på. Tenk at noen ser MEG og ser at JEG kanskje trenger litt pusterom? Wow.. jeg er heldig!

Bildet under er fra plassen i hagen der Oscar ligger begravet og er tatt i mørket på tirsdag kveld. Vi brant lys hele natten..

5 kommentarer leave one →
  1. Madelen ^^ permalink
    november 3, 2011 11:53 am

    Utrolig trist med Oscar! Og du har helt rett i at det er lov å være lei seg Kari-Anne ❤

    Klemmer fra en gammel elev, som fremdeles er gla' i deg!

  2. november 3, 2011 11:56 am

    Det er godt å kjenne at noen bryr seg i slike tunge stunder. For det er uendelig tungt å miste et dyr man er knyttet til og er glad i .
    Jeg har tenkt mye på deg de siste dagene. Du er så flink til å formidle følelsene i denne tunge stunden.
    mange klemmer fra meg! 🙂

  3. november 3, 2011 12:21 pm

    Tenker på deg. Det er alltid sårt når man har mistet noen som man bryr seg om, enten det er dyr eller mennesker.

    Håper alt går bra med deg.

    Stor klem.

  4. november 3, 2011 4:02 pm

    Så trist å lese om hunden deres! Godt du har mange som tar var på deg:)

  5. Nr14 permalink
    november 4, 2011 9:40 am

    Triste greier;(…vi har hund selv og en blir jo så håpløst glad i disse dyra. Håper dere kommer i modus til å ha hund igjen etterhvert;)

    Over til noe helt annet så synes jeg den ku-doen ble veldig vellykket…herlig den tapeten og en må jo nesten dra litt på smilebåndet når en skal bruke det rommet:)

Legg igjen en kommentar

