Skip to content

Diller (ikke KROKOdiller da…)!

oktober 29, 2011

Jeg har snappet opp i bloggosfæren at både Therese og Mona C forteller om dillene sine. Hos Mona C er det pynteputer som har plass i hele huset, og hos Therese finnes det en hel liten forsamling med engler. Så er spørsmålet.. Hva finnes det i bredt mangfold hos galedamen? Veeel.. Jo.. det er rett og slett sjiraffer.. Eh.. kremt.. Kanskje ikke så interiørmessig korrekt som hos de andre, men jeg bor ikke i Galekroken for ingenting!

I gamlehuset hadde jeg faktisk minst en sjiraff i hvert rom. Her i galehuset har jeg ikke kommet dit helt enda, men jeg er ganske sikker på at jeg kommer i mål her også.

Favorittsjiraffen fikk jeg i gave av prinsegemalen en gang for noen år tilbake. Den er kjempelekker og er en av de ekte swarowskikrystallene. Den er rådyr (altså KJEMPEDYR ikke rådyr ute på jordene..), og må derfor bo i et skap slik at ingen skulle finne på å knekke beina på det vakre dyret.

En av de andre sjiraffavorittene er denne akvarellen jeg kjøpte i Stockholm for mange år siden. Sjiraffene her er veldig søte, og jeg liker bildet veldig godt. Det har ikke kommet fram i Galekroken enda, og for å være ærlig vet jeg faktisk ikke hvor det er for øyeblikket. Jeg kjenner at jeg må lete det fram så fort som mulig!

Den største sjiraffen jeg har en en diger tresjiraff jeg kjøpte på studietur til Praha i 1999. Den er rett og slett kjempestor! Den er like høy som meg, og den måtte sove i soverommet til bussjåføren på veien hjem fra Praha. Det skal sies at jeg fikk shoppingstopp etter dette innkjøpet.

Selv om jeg har dilla på disse langhalsene, er de ganske lite markerte i huset. De er der, men du legger ikke veldig merke til dem. Det er ikke sånn at du tenker at «den dama har langhalsfetisj», og det er nok mange som har oversett disse vakre dyrene.

På badet har jeg også en sjiraff.. Denne søte badedyrsjiraffen fikk selvfølgelig være med hjem fra Lucky Duck! 🙂

One Comment leave one →
  1. oktober 30, 2011 7:30 pm

    Hiohihi!! «langhalsfetisj» Den va go´!!
    Dilla på noe…ikke av den sorten at jeg samler på noe…tror jeg da. Skor, elsker skor, men ikke samler. nei, må passe på samle mani!

    Klem Anna

Legg igjen en kommentar

