Skip to content

Fredag og roen glemte å senke seg…

oktober 28, 2011

Fredag er i utgangspunktet ukas deiligste dag. Eller.. egentlig ukas deiligste kveld! Men denne helga glemte roen å besøke Galekroken… (ikke det at roen er en hyppig gjest sånn til vanlig heller altså..). Det hele startet med at vaktmesteren rett og slett bestemte seg for å bytte jobb. Han skal fortsatt jobbe som vaktmester i Galekroken, men i ukedagene må han som de fleste andre som har hus, barn, kone, bikkje, katt, egen fisketank og papegøye faktisk ha en bijobb som innbringer litt cash på kontoen. Og det er DENNE jobben vaktmesteren bytter. Fredagen starter rett og slett med at mannen reiser på kurs i Vestfold. Og siden man faktisk bor i Østfold, er Vestfold langt unna.

(Dagens bilde har INGENTING med innlegget i seg selv å gjøre.. har puttet forrige ukes roser i boblen fra Finn Schøll etter tips fra naboen i Galekroken)

Og det er jo veldig hyggelig at vaktmesteren får kurs, reise og deilig lunsj på statens regning! For all del, men hvorfor er det ALLTID sånn at det er den verst tenkelige dagen kurset finner sted? Tja.. den som kunne svare på det! I helgen skal nemlig prinsessen på turnsamling hele helgen, prinsen skal spille innebandykamp ukristelig tidlig lørdag morgen, og ikke mindre enn fire familiemedlemmer skal feire fødselsdag på søndag. Det kan jo også nevnes at mamma morgenheks skal bake minst to kaker til denne bursdagssamlingen.

(Boblen fra Finn Schøll med roser fra forrige uke er VELDIG spennende! En pus kan FINT putte hele hodet ned i boblen fra Finn Schøll med roser fra forrige uke..)

Fortalte jeg at vaktmesteren også rett og slett skal ha jobbehelg i tillegg denne helga? Ikke det? Nei der kan du se! Vel, han skal jobbe fra 09.00 til 22.30 på lørdag, og søndag fra før hanen galer til midt utpå dagen. Får mamma morgenheks hjelp til å kjøre og hente barn som befinner seg i fylkets ytterkanter? nope.. Får mamma morgenheks hjelp til å bake kaker til bursdagsfeiring? nope.. Får mamma morgenheks hjelp til å rydde i galehuset? nope..

(Pusen kan også fiske opp roser fra forrige uke som flyter i Boblen fra Finn Schøll…)

Men sånn er livet! Jeg må innrømme at jeg glemte å se skikkelig etter i stillingsinstruksen når jeg takket ja til stillingen som mamma, kone og husfrue. Alt var lyseblått og lyserosa, men det sto da ingenting om treningstider og ren galskap? Men jeg klager ikke!! For all del!

One Comment leave one →
  1. oktober 28, 2011 9:57 pm

    Hei hei! Trøsteklem fra ei i denne rollen som egentlig er veldig glad for at ikke alt dette sto i stillingsinstruksen. Eller at hun aldri leste den så sabla nøye…. Tenk så mye gleder vi hadde gått glipp av da!! 🙂 Men kabaler om kjøring hit og dit og att og fram kan jeg kanskje ikke berope meg å ha så mye problem med – siden vi har ett barn. Men noen ganger skulle man tro man var helt alene med dette barnet… :/ Jeg har fullt program i helga, kjøre mannen på fest (jeg skal visst få være med på festen) og så skal vi jo hjem igjen. Fortsatt skal jeg kjøre… Best det kanskje når man skal opp og tilbake til festlokalet kl 10 søndag for å lage til 4H … – er visst en glutenfri kake som skal være med å… Tipper jeg må kjøre og hente og kjøre og levere den dagen også jeg. For han derre mannen har vært på polet i dag… Mandag er egentlig min dag, men da har jeg sagt ja til halloweenfest i garasjen. Den må ryddes først… Og søndag får jeg ikke piska mannen …. han har nok med seg sjøl på dagen, kjenner jeg han rett, og det skulle bare mangel om jeg ikke gjorde…. Vi har vært sammen i snart 16 år.

    GOD HELG -!
    Bare vent til vi drar bort en helg – da står alle i beredskap til å hjelpe den «stakkars mannen»…

Legg igjen en kommentar

