Skip to content

Fesjå – eller et glimt fra båsen om du vil..

oktober 26, 2011

Det første rommet jeg skal vise fram her på bloggen er kudoen! Det er nemlig det eneste rommet som nå ikke er preget av galskap og kaos. Ikke det at det er så skrekkelig de andre stedene her i huset, men det er allikevel et stykke til jeg er fornøyd med ryddig og stæsjing..

Kudoen er plassert i husets første etasje og kommer nok til å bli flittig brukt. Nå skal det sies at galedama ikke helt har forstått at hun har do i første etasje enda! Hver gang jeg kjenner nøden melde seg tripper jeg opp i andre etasje. Jeg er liksom ikke vant til å gjøre mitt fornødne i samme etasje som jeg lager mat! Vel.. kudoen er altså ferdig, og jeg liker resultatet. Kuene morer seg i godt selskap med steinene som stirrer deg i senk.

Tanken bak kudoen ar at her skal man ikke sitte for lenge! Når man kjenner seg beglodd fra alle kanten, ja da er det på tide å finne fram papiret for deretter å vaske puselanken. Når du er ferdig med desifisering av pølsefingrene, ja da kan du tørke deg på håndklet som henger på tidenes kule knagg, nemlig hjerteknagger fra Bruka. Er de ikke søte? Jeg kan røpe at Galekorken snart får flere slike knagger!

For de av dere som venter på status om blæreschnauzerer så er dotten fortsatt veldig levende. Han bjeffer STUP I ETT og er så irriterende at han nærmer seg et åpent gnagsår om dagen. Jeg fant ut at jeg skulle prøve bleier på dotten i går, og det gikk fint i en halv time eller noe. I natt har han røsket av seg bleien, og jammen gjorde han ikke det på dagen i dag også! DUSTEHUND! Kan han ikke bare få inn i nøtta at han får lov til å slippe ut av vaskerommet og inn på parketten dersom han bare lar bleia være på? Neeeida!!

3 kommentarer leave one →
  1. oktober 26, 2011 4:41 pm

    kanon fin tapet på doen altså. og ja tror kanskje den virker…jeg hadde aldri klart å sitte lenge der inne med kuene stirrende på meg! 🙂
    Da er et rom av….. ferdig da. Det er jo godt for alt som er ferdig.
    Ser for meg lille galehunden som jobber iherdig med å få av seg trusebleien. 🙂

    ha en flott kveld videre! Klem

  2. oktober 27, 2011 9:51 am

    Har du sett, det var kudoen sin det. Utrolig lekkert med de røde detaljene til det hvite og sorte;). Ultrasøte hjerteknagger da..;).

    Gleder meg til å se mer fra Galekroken. Har en minibloggepause, men ikke husplanleggingspause… Skal ha byggemøte i kveld, og jeg jobber på spreng for å bestemme meg for vegger, tapet, gulv, flis osv… Huff… Men, dette kjenner du vel til, selv om det nå er en stund siden..hehe.

    Skal blogge litt til helgen tenker jeg.. Ringmuren er nemlig på plass og de leker vel litt med støping nå… Bare så synd det regner kjerringer akkurat nå..

    Nu vel, ha en fin dag i nyhuset…;)

    Klem

  3. oktober 27, 2011 9:52 am

    Ja, også god bedring til hunden som nekter å bruke bleie *makan* ;))

Legg igjen en kommentar

