Skip to content

Oppdatering fra zoologisk hage og galskapen vil ingen ende ta…

oktober 24, 2011

Jada… Og de som tror jeg har et stille og rolig liv hvor alt er harmonisk og fredelig.. vel.. tenk igjen! Jeg har nesten lurt på om jeg burde filmet hverdagen vår og solgt den til en tv-kanal. Det ER mulig den ville fått noen seertall! Vel… Søndag.. og det betyr helg. Helg betyr stengte butikker, apotek, leger og DYRLEGEkontor.. Jepp.. hunden har blitt syk igjen. Schnauzere har en lei tendens til å få trøbbel med sine urinveier, og galehunden har rett og slett blitt operert tidligere slik at han nå tisser gjennom et hull bak penis. Jaja. det funker fint. Eller.. det FUNKET fint. I går stoppet nemlig all urin opp. Pelsdotten prøvde å tisse stup i ett, men kun et par dråper kom ut. Avsted til veterinæren bar det. Hunden ble tømt, og alt så tilsynelatende bra ut, ingenting som tettet. I dag er det allikevel ikke det spøtt bedre, og veterinæren kan vente seg nok et besøk i ettermiddagstimene i dag. Sukk.. Mamma morgenheks blir bekymret og litt redd når dyrene ikke har det bra.

Som om det ikke var nok.. En akuttime hos veterinær på SØNDAG er ikke nødvendigvis lommerusk når det kommer til betaling. TO akuttimer hos veterinær på en SØNDAG er katastrofalt for husbyggerlommeboka. Og nærmere to akuttimer hos veterinær skal du lete lenge etter! Mens vaktmesteren var på tur med blæreschnauzeren spankulerte nemlig kattastrofen rundt på rekkverket til verandaen i andre etasje. Og det gikk relativt greit. Helt til katteskrellet fant ut at hun skulle sjekke det nye taket! Og spretter lett og lekent opp på taket. Jeg rakk jo ikke å gripe inn der jeg sto og luftet laken til den store gullmedalje! Uansett… jeg hører klør på taksten og klør som IKKE får feste i taksten og ser katt desperat forsøker å holde seg fast i taksteinen. Klarer hun det? Neeeida… Og Galekroken er ingen liten bolig, og det er laaaaangt ned!

Så katta sklir.. og sklir.. og har rett og slett ikke feste i det hele tatt. Men hva har alle nye hus nå om dagen? Joda! De har snøfanger!! Eller kattefanger for den saks skyld! Veldig smart! Så mamma morgenheks kunne bare lene seg ut over taket og nappe dyret inn igjen. Utrolig fint av denne byggmesteren å sørge for at vi har en kattefanger på taket! 🙂

Vel.. i morgen er det duket for en ny flyttedag, og jeg håper bare alt er bra med schnauzersnuseren slik at jeg faktisk får gjort noe fornuftig… Kryss alle fingre og tær da dere!! 😦

2 kommentarer leave one →
  1. oktober 24, 2011 7:43 pm

    Krysser alt jeg har for schnauzer’n deres! Det går nok over snart, lykke til videre med flyttinga! 🙂

  2. oktober 25, 2011 8:22 am

    Håper alt går bra med hunden og at katten ikke prøver en gang til…
    Må innrømme at jeg ler litt når jeg leser. Ting går ikke på skinner hos dere hele tiden! 🙂
    Er det ikke det ene så er det det andre!
    Godt med flyttedag og fri i dag da! Håper du får gjort mye!!

    Klem

Legg igjen en kommentar

