Skip to content

6….. et innlegg du kanskje ikke bør lese?

oktober 13, 2011

Vel.. her kommer den nakne sannhet, et skikkelig klageinnlegg. Du er herved advart, og dersom du synes dette høres slitsomt ut kan du stoppe her. Ja… det er 6 dager igjen til overtakelse, og ja, det skal bli flott..

Er du her enda? Vel, det betyr vel at du ikke har blitt skremt enda. Jeg skriver ikke dette innlegget for å få sympati, og jeg VET at jeg er en smule irrasjonell, premenstruell og vrang. Jeg skriver dette innlegget rett og slett fordi det er en oppdatering av nedtellingsdagene mine, thats it.

Jeg er nå så sliten at jeg ikke vet hvordan jeg skal komme gjennom de neste dagene. Rett og slett. Den nakne sannhet. På dag sju av nedtellingen var jeg så sliten at jeg rett og slett var kvalm, uvel og tårene bare rant av utmattelse. Jeg vet det høres latterlig ut. Vi bygger et hus til mange, mange, mange tusenlapper, og jeg får et vakkert hjem med drømmekjøkken, drømmebeliggenhet og alt er rett og slett en drøm som blir virkelighet. Allikevel er jeg nå så nære stupet at jeg må ta meg selv i nakken.

De som sier at det å bygge hus er en prosess man ikke merker noe til har muligens bygget et hus i papp eller lego. Dette kjennes nemlig VELDIG godt. Når jeg nå ser tilbake på hele byggeprosessen må jeg si at alt har gått veldig bra. Snekkerne har vært fantastiske, de andre håndtverkerne har vært fantastiske og stort sett ingenting har gått galt. Vi har ikke fått store overraskelser, vi har ikke gått nevneverdig over budsjett, vi flytter inn over en måned før opprinnelig ferdigstillelsesdato og de småtingene som har vært feil har blitt rettet opp umiddelbart. Allikevel er nå den minste ting som går galt en katastrofe i galedamas verden. Her om dagen hadde vi fått feil blandebatteri på kjøkkenet, KRISE! Graveren kommer ikke i dag, men på mandag, KRISE. Lampene vi har kjøpt til kjøkkenet har for lang ledning, KRISE.

Som sagt.. Jeg VET jeg er irrasjonell. Jeg VET dette er latterlige bagateller som ikke har NOEN betydning. Jeg VET at det nesten er pinlig å så mye som rynke på nesa av disse tingene, men jeg er så sliten.. Jeg er så enormt fysisk sliten, og så enormt psykisk sliten. Nå krysser jeg bare alle fingre og tær og håper det er lys i den andre enden, og at det faktisk blir lys i praktlampen jeg har montert i gangen.

Beklager.. jeg skal aldri gjøre det igjen! Siste klagesang fra byggeprosessen! (håper jeg klarer å holde dette løftet…)

5 kommentarer leave one →
  1. oktober 13, 2011 1:46 pm

    Uff da1 Kjenner godt igjen den fasen du er inne i. Men tro meg… om 6 dager kommer energien du ikke fantes frem. Da er alt glemt og du ser bare det fantastiske i alt.
    Drømmen er ferdig og dere skal sove der for første gang… Da kommer energien!
    Så hold ut de siste få dagene og du får det bare bedre… verre kan det vel egentlig ikke bli nå heller så da går det bare oppover igjen!! 🙂

    masse lykke til!

    Klem

  2. oktober 13, 2011 1:53 pm

    Du er skikkelig dårlig til å sutre altså 😉 Det ER slitsomt å bygge hus og det ER viktig å gi seg selv pusterom oppi det hele. Og ikke minst, det ER lov å uttrykke det 😉

    Heldigvis har dere ikke mange dagene igjen. Ta deg en dag fri. Sett bort mann og barn og fokuser på deg selv. SPA hjemme eller borte? Senk skuldrene og la hus være hus.

  3. oktober 13, 2011 3:28 pm

    Syt i vei du !
    Ikke noe å unnskylde seg for, må være et sinnsykt press når enn endelig får drømmen sin oppfyldt c»,)
    Bare få dager igjen nå, så slipp dampen ut, om ikke lenge sitter du på sofaen med beina høyt å sier SKÅL kjære, vi er i mål!!

    Klem Anna

  4. oktober 14, 2011 1:32 pm

    Du har min fulle sympati, selv om det ikke er derfor du skrev i bloggen din;). Selv om hele byggeprosessen har gått knirkefritt, og dere nå er i ferd med å innvie huset en hel måned tidligere enn planlagt, så betyr ikke det at du da ikke skal være sliten nå. Neida, sånn som du har stått på de siste ukene, ja månendene, så skulle det jammen meg bare mangle at du er sliten og drittlei nå. Er naturlig det. Det er jo en grunn til at dere får huset tidligere enn antatt vettu;). Sett deg ned med et glass md noe godt i, gi deg selv en klapp på skulderen og si «bra jobba»;).

    Dette blir jo så bra, og jeg gleder meg faktisk på deres vegne. Har ikke vært her inne på en del dager nå, og lar meg imponere nok en gang over hvor flott dere allerede har fått det.. Og, dere har jo ikke flyttet inn en gang.. Ligger jo litt foran dere, så da kan du igrunn unne deg litt ro, og legge deg litt på lading. Så skal du se at du spretter opp til ny giv, når batteriene er ladet;)…

    Fortsatt lykke til med innspurten.

    Klemklem fra Marilinn

  5. kristine permalink
    oktober 18, 2011 10:09 am

    Hehe, hei du! Fantastisk fin lampe du skal ha i gangen, har nemlig….

    ..akkurat den samme selv!!!

    Spennende å følge byggingen!

Legg igjen en kommentar

