Skip to content

11…

oktober 8, 2011

Elleve dager igjen til overtakelse.. for å være nøyaktig er det åtte arbeidsdager og en helg. Og en halv helg.. Og VIPS er alt på plass!!

I går var jeg utrolig heldig! En kollega av meg kom og vasket sammen med meg. Og jammen ble vi ikke ferdige med tak og vegger i hele huset! Vi tok nemlig badet og soverommene for noen uker siden, og i går rakk vi resten. Det var bare helt fantastisk deilig! Hadde ikke regnet med at vi kom så langt, men det gjorde vi! 🙂

I tillegg viftet dronningmoren med vindusvasken sin! Og gjett om det var godt å se ut gjennom klare, rene vinduer!! Jeg er verdens dårligste til å pusse vinduer, og liker det dårlig. Derfor var det VELDIG deilig at mamsen hjalp til. TUUUSEN takk begge to!

Ellers var gårsdagen en meget produktiv dag! Vi fikk gjort masse! Det startet med at jeg fikk vaskehjelp, og mens vi damene varmet vann, vasket, byttet vann, vasket, monterte rett og slett vaktmester’n og prinsegemalen garderobene våre! Prinsen var først ut, og fikk en liten søt skyvedørsgarderobe med speildører hos seg. Prinsessen fikk to speildører og en i hvit ask, og vi fikk to med speil og to med ask. Og resultatet ble knallbra! Nå er planen bare å fylle dem med litt klær! 🙂 (jeg GLEMTE å ta bilde av dem!! Kommer tilbake med litt garderobeoppdateringer snart!)

Da alt dette var gjort, dro jeg og prinsessen til stallen. Sånn for sikkerhetsskyld (vi har jo ikke nok å gjøre mener jeg…) så hadde vi en hest på fôr i går! Det skal innrømmes at vi hadde litt flaks da. Vi var nemlig så seint i stallen at noen andre hadde møkket! 🙂 Og er jeg lei meg for å slippe å bære hestemøkk? neeeeida!! Ikke i det hele tatt! Mer tid til riding.

Etter at rideturen var over og hesten puttet inn i boksen sin (gud så store selv ponnier er INNE i boksen sin!!), satt vi rett og slett nesen mot IKEA. Fredagskveld på IKEA. Kan det bli bedre?? Eh.. ja. VELDIG mye bedre.. Men uansett.. Familien ankom IKEA litt over 20.00, og mamma morgenheks var nær sammenbrudd ved flere anledninger. En av de tingene vi skulle ha var tv-løsning. Jeg la ut bilde av denne løsningen her på bloggen i går, og planen var å gjennomføre planen. Men plutselig fikk mamma morgenheks en annen idé! Tenk om det blir for mye med alt på en gang? Det ville jo vært irriterende!! Så resultatet var at jeg skulle kjøpe kun benken som står på gulvet. Men da jeg så den var den jo så lav og liten!! Så jeg kjøpte ikke den heller! Resultatet skulle da bli slik:

Siden IKEA fredagkveld har relativt tomme lagerhyller, fant vi ikke dørene uten glass. Og siden vi ikke gidder å reise på IKEA med en gang igjen, fant vi ut at det rett og slett måtte bli slik:

Da vi jaktet på disse glassdørene i IKEAS enorme lager, fant vi ut at de kun hadde tre slike dører! Jaja.. da kjøper vi tre, og setter opp på måten under for så å reise på IKEA en annen gang etter at jeg har landet i Galekroken.

Vel.. det var rapport fra dag 12 av nedtellingen. Nå skal dag 11 fylles! Ha en strååålende dag alle sammen!

One Comment leave one →
  1. oktober 8, 2011 11:03 am

    Heisann. Dere finner sikker en god tv løsning, IKEA har det meste.

    Her i huset skal vi pusse opp leiligheten i sokkeletasjen, samt lage en helt ny leilighet i resten av sokkelen. Så de siste dagene har det vært iherdig planlegging som har resultert i bestilling av to nye kjøkken, to bad til leilighetene og nytt vaskerom for vår del.

    Alt ble betalt i går til IKEA og så får vi vente i spenning når det kommer nordover:)

    Vigleik.

Legg igjen en kommentar

