Skip to content

Høstpermisjon?

september 29, 2011

Jeg tror aldri jeg noen gang har vært lykkeligere for at det nærmer seg høstferie! Ikke at jeg ikke har det topp på jobben, men nå er dette husprosjektet i ferd med å spise opp alle mulige sekunder jeg har til rådighet. Og ikke har til rådghet! Og tid jeg skulle ønske jeg hadde.

Vel.. Huset er i ferd med å sluttføres, og i går var det faktisk tre uker til det premature huset (som i utgangspunktet hadde termin 24.november) skal stå på egne bein. Da kan galefamilien flytte inn, og alle hjerter gleder seg. Og hva skjer når man kun har tre uker igjen til termin? Jo, man er så tung og lei, sover dårlig om natten og tisser ekstremt mye mer enn vanlig. Dessuten går man ut i permisjon! Jeg er usikker på om min sjef synes det er greit at jeg leverer inn søknad om svangerskapspermisjon nå da. Selv om det å «føde» et hus innebærer både fysiske og psykiske smerter, tror jeg ikke arbeidsgiver er helt enig! Og her er vi tilbake til høstferien! I år skal jeg nemlig ha hussvangerpermisjon!

For å kalle neste uke for ferie er totalt skivebom! Det er ingenting med neste uke som minner meg om en ferie i det hele tatt! Nei, da blir det knallhard jobbing fra morgen til kveld. Planen er å flytte inn i bibliotek, kjøkken og vaskerom, og dermed også å tømme galeleiligheten slik at den kan legges ut for salg.

Det eneste som kan lukte litt av ferie er den andre av årets to jenteturer. Hver påskeferie og høstferie reiser nemlig mamma morgenheks og prinsessen på salg på Hadeland glassverk sammen med en annen prinsesse og hennes mamma. Denne dagen er veldig koselig, og hundrelappene har fått montert små vinger for anledningen. På vei hjem fra glasshimmelen stopper vi alltid på IKEA, og her kjøper vi det vi måtte mangle for å få bilen stappet helt full. Ikke en kvadratcentimeter er ledig, og bilen ser ut som en østeuropeisk godt stappet campingvogn. Men himmel så gøy vi har det! Og så hyggelig det er!

I år blir denne turen også litt i hussvagerskapets ånd. For hva gjør man når man venter en liten (egentlig ganske diger) baby? Jo man handler utstyr! Og gjett om det er gøy! Nå skal det shoppes prikken over i-en til både det ene og det andre.

Det skal bli deeeeeeilig med en uke til husdisposisjon!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

