Skip to content

Fine, fine huset!!

september 24, 2011

Jeg kjenner jeg lever om dagen! Her går det så unna at jeg knapt nok kjenner at helga har vært på besøk. Denne helga har vært preget av barn og unge, og har vært en finfin helg. Fredag kveld var jeg med å arrangere unge talenter for lokalsamfunnsutvalget, og i dag har prinsessen hatt turnoppvisning. Men om du tror det har stått stille på oh store hus tar du feil! Her går det unna som bare det!

Galekroken har nå fått trapp! Nå kan vi endelig gå opp i andre etasje uten å risikere liv og lemmer. Endelig kan jeg bevege meg fritt igjen! Ikke for det.. jeg har faktisk gått ganske så kjapt opp og ned stigen! Har fått øvet på fjellgeitferdighetene, og jeg har klart meg bra. Men å få tunge baderomsmøbler opp en stige, vel, DET er ganske vanskelig.

Ellers tar kjøkkenet form. Planen er at det skal ferdigstilles i løpet av meget kort tid. Jeg håper egentlig vi har kommet ganske langt innen utgangen av morgendagen, men det er mulig jeg er litt for optimistisk. Det som gjenstår nå er montering av takforinger, montering av sokler (i alle fall noen av dem), montering av håndtak og innstallering av hvitevarer. Vi må også montere en rundell.. Vel.. vi prøver! Det KAN jo hende vi får gjort mye i løpet av søndagen! 🙂

Vi har også fått på plass flybridgen på kjøkkenet. Denne skal fungere som en øøøørliten romdeler inn mot stua, og i tillegg er dette frokostplassen vår for hverdager hvor Galefamilien ikke samler seg rundt frokostbordet. Det kan godt hende dette kan bli en fin lekseplass for prinsen og prinsessen også. Vi har også hengt opp en liiiten klokke i dag. Kan jo være greit om noen skulle bli nærsynte, transynte eller svært svaksynte. Denne bør det være mulig å se i laaaang tid framover!

6 kommentarer leave one →
  1. september 25, 2011 9:14 am

    Gratulerer med flott og ny trapp. Det må være godt å endelig slippe å klatre i stige hele tiden. Nå gjenstår bare det store innflyttingen:)

    Her har jeg jobbhelg og skal på senvakt i ettermiddag, men det går helt fint:) Snart ny uke med nye utfordringer.

    Forsatt god helg.

  2. Tone permalink
    september 25, 2011 6:43 pm

    Gratulerer med trapp og så flott kjøkkenet blir. Gleder meg til å vaske til uka, kanskje vi kan putte noe inn i skapene også?

  3. september 25, 2011 8:59 pm

    Wow… for et kjøkken det der blir! 🙂

  4. september 29, 2011 4:04 pm

    Det ser ut som dette blir et kjempeflott hus! Kjøkkenet er vakkert! Kan jeg spørre om hva navnet er og hvilken leverandør det kommer fra? 🙂

Legg igjen en kommentar

