Skip to content

Du hellige banan som ting går unna!!

september 14, 2011

Jeg kjenner at jeg er i ferd med å ta av om dagen! Det tar rett og slett av! Nå er det innspurt på huset, innspurt i leiligheten, relativt hektisk på jobb og som om det ikke er nok så merker jeg at ungene også er litt på bristepunktet av all denne uroen i omgivelsene. Nå må vi lande snart!

Og heldigvis begynner jeg å se enden i galskapen! I følge snekkerne kan det se ut til at vi kan overta huset fredag i uke 42. Og selv om det føles veldig langt fram akkurat nå, er det faktisk ikke mer enn tid av veien! Vi skal jo rekke å montere kjøkken, montere hyller, legge flis, male lister, pakke og flytte. Aller helst skulle vi solgt en leilighet også, men jeg vet jammen ikke hva vi får til! Akkurat nå må jeg bare innse at døgnet ikke har mer enn 24 timer, og selv om det hadde vært deilig å vært superwoman noen dager så MÅ jeg faktisk sove noen timer hver natt. Ergo, leilighetssalg står litt langt ned på lista akkurat nå (ikke veldig langt ned altså..)

Dronningboligen (det er kanskje slottet?!) ble rett og slett solgt i dag. Noen av oss har vært litt kjappere i denne salgsprosessen og det er kanskje veldig greit. Huset gitt over takst, og tro det eller ei, jeg har fortsatt ikke felt en tåre.. Det gikk mye bedre enn jeg trodde da jeg fikk beskjeden om at huset faktisk ER solgt. Jeg trodde det skulle bli grusomt, men det føles faktisk helt greit. Det ER jo rart at huset skal ut av familien og det ER jo litt trist at huset som jeg har vokst opp i og som har vært en flott ramme i en trygg barndom ikke lenger er i familiens eie, men på en annen side.. Nå bygger JEG et drømmehjem og JEG skal bygge en trygg ramme for mine barn. Og egentlig bygger jeg en trygg ramme for både meg selv, vaktmesteren, dronningmoren og hennes samboer (seniorvaktmester’n). Og hvorfor skal jeg hele tiden gruble over hva døde høvdinger og overhoder vil at jeg skal gjøre? Nei, nå er det min tid!

One Comment leave one →
  1. september 15, 2011 8:54 am

    Gratulere med salget og at det gikk over takst. Skjønner godt hva du mener, huset har mange følelser. Med dere får jo et flott hus og som dere kan begynne nye tradisjoner i.

    Stor klem.

Legg igjen en kommentar

