Skip to content

Jeg tror jeg har tømt IKEA….

september 3, 2011

…det føles i alle fall slik!! Fredagen satte nemlig galefamilien nesa mot IKEA for å forsøke å handle litt til Galekroken. Galebilen fikk på seg henger, og vi satte snuten mot Oslo. Egentlig er både mammaen og pappaen ganske slitne på fredagene, og veldig ofte kræsjlander vi på sofaen og har sovnet lenge før Mord og mysterier på TV. Men fredag kveld var det ingen bønn.. Vi MÅTTE på IKEA….

Og hvilket folkehav som faktisk befinner seg på IKEA?? Det er HELT utrolig!! Det hele startet med at galebilen blir litt over middels lang med henger på, og vi måtte da ha en «dobbelt-kjøreigjennom-parkering» for å få plass til vidunderet. Tilslutt fant vi en slik plass, og jeg må innrømme at jeg var overlykkelig over at jeg faktisk ikke kjører med henger! For et styr!! Da vi endelig var framme, måtte selvfølgelig prinsessen ha mat. Ikke det at vi IKKE pleier å spise med en gang vi kommer til IKEA, men denne dagen hadde galefamiliens yngste funnet ut at hun ikke fikk mat hjemme. Klagesangen var derfor i gang mellom Bauhaus og IKEA, og den ga seg ikke, snarere tvert imot. Den gikk over til desperat hulking, og da resten av galefamilien knakk sammen i krapelatter av prinsessens nykker ble den lille så sint at jeg på et punkt ble engstelig for at hele barnet skulle sprekke. Hun skulle ringe både politiet og barnevernet så nå er dere advart!!

Utrolig hva litt kjøttboller og en sjokoladedessert gjør med unge pikefølelser! Brått var prinsessen klar for shopping. Og HVILKEN shopping.. Vi endte opp med mye rart… Vi kjøpte to stk. MALM kommoder som jeg planlegger å ha som nattbord på soverommet. Vi får nemlig ikke plass til undertøyskommodene vi har i dag! Og for å unngå at truser, boxere og bh-er skal slenge rundt i galehuset uten noe sted å bo (eller risikere at de må bo i en skuff på kjøkkenet) ble det MALM kommoder. I hvitbeiset eik… Med speil i lokket.. Blir sikkert fint.. 🙂 (alle bildene under er hentet fra IKEA.no!!)

Det vi EGENTLIG skulle handle på IKEA var BILLY-hyller. Vi skal ha en hel vegg listet inn i biblioteket/hallen, og snekkerne venter nå på at vi skal legge gulvet og montere hyllene. Det ble da fire hyller med skap. Målet var å få plass til to CD-søyler, men det ser ut som vi bare har plass til en. Her må vi trikse og mikse litt… Gleder meg til denne veggen altså! Vi har så utrolig mye bøker! Jeg har tenkt meg at veggen skal se nesten slik ut:

Det som blir anderledes er hullet som er over CD-søylen. Her må vi nemlig snekre et eller annet! Men det skal vi nok fikse! Vi gikk også litt berserk i kjøkkenavdelingen. Vi kjøpte håndtak til kjøkkenet og vaskeromsinnredningen. Det ble rett og slett en HAUG med håndtak! Vi kjøpte 46 stk! Og tusenlappene fikk vinger. Her er i alle fall håndtaket vi valgte. Synes det er veldig fint! Har det samme på hytta og de er veldig greie:

Den største galskapen kom på plass da vi oppdaget at vi skulle ha innmat til garderobeskapene våre. Og vi endte opp med 60 trådkurver fordelt på 10 stammer. Og dette er egentlig bare første runde! Vi MÅ ha mer, men vi har i alle fall startet!


Vi fikk også med oss det geniale skittentøysskapet! Jeg DIGGER det!! Det er så kult!!

Jeg tror vaskerommet blir kjempebra med dette skapet og disse tørkestativene!! Tre slike fikk også være med hjem. Mulig vaskerommet skal få flere, men i første omgang kjøpte vi tre. Det er NESTEN sånn at jeg gleder meg til å vaske klær (men bare nesten!!).

Prinsen og prinsessen kjøpte seg madrasser til sengene sine og noen små krakker. Disse kan stables og plasseres vekk når de ikke har besøk, men er lure å ha dersom mange stikker innom. Prinsen valgte seg sorte krakker og prinsessen er fortsatt på det rosa. Lurer på når hun blir lei? Det har snart vært NI år med rosa her!! Og den perioden har vært mer heftig enn prinsens gule, blå og grønne periode tilsammen! Krakkene ble i alle fall fine!

I tillegg til dette ble det klypeblekkspruter for å tørke truser og sokker, kontorstorunderlag for å ha under rumpa til Gunnar, en lekker, sort ramme til å romme fotografbilde av prinsessen og noen småting. Uansett var bilen og hengeren så full at vi ikke hadde fått plass til så mye som en fis til! Den var HELT full!! Da vi var i kassa var galefamilien så lang at vi dekket minst 8 meter av køen.. er det rart det føles som vi har tømt hele IKEA?? Og det som er det aller verste… Vi har ikke kjøpt sokkelfronter, ikke kjøpt tv-møbel, ikke kjøpt bord til å ha over senga, ikke kjøpt gardinstenger, ikke kjøpt nattbord til ungene og ikke kjøpt småbord til ungene… Ikke har vi kjøpt hyller til stua heller.. Det blir med andre ord enda en IKEA-tur med henger den nærmeste tiden….

Og VISA-kortet lider av spiseforstyrrelser.. Det kaster opp penger HELE tiden..

2 kommentarer leave one →
  1. september 3, 2011 8:58 am

    hoho ser det for meg;)) Syns du var modig jeg, som tok turen med hele bønchen en fredag;)
    Jeg skal på en lignende tur…uten mann og barn tror jeg.
    Gratulerer med de fine tingene. Billyveggen blir nok kanonfin!

    ha en fin fin helg

  2. september 4, 2011 8:09 pm

    Hei.

    En skikkelig galetur mao. Og så på en fredag. Veldig modig gjort. Skulle vært der en tur selv og hadde gladelig valgt en fredag hvis jeg måtte. Jeg skal bl.a. ha de krakkene dine, men i blå. Lekre alle sammen.

    Gleder meg til å se hylleveggen. Blir sikkert knallfint. Ikea er en god venn, skjønner jeg. Mine too…

    Klem Mona C

Legg igjen en kommentar

