Skip to content

Hverdagsglede!

september 1, 2011

Her om dagen var jeg superheldig! Jeg fikk nemlig være med på sopptur! Mamma morgenheks er i utgangspunktet svært lite soppvant, men da sjansen bød seg logret jeg med halen og grep første og beste bøtte og inntok skogen. Som naturfaglærer må jeg innrømme at jeg egentlig er litt flau over å ikke være trygg på flere enn tre sopper. Jeg kan kantarell, fluesopp og sopp kjøpt i butikken! Kanskje greit at jeg ikke er så veldig ofte på sopptur? Siden jeg da kunne finne på å forgifte både mann, barn og zoologisk hage?

Uansett… Soppturen innbrakte en pen liten haug med deilig deilig kantarell. Soppen ble renset og stekt i pannen sammen med salt, pepper, olje, skinke og kremost med krydder, og jeg kan ikke si annet enn at det smakte rett og slett utsøkt!! Enkelt og greit, og fantastisk godt!! Nå krysser jeg bare fingrene for at det kan bli sopptur på meg om ikke så lenge! Deilig deilig!!

Ha en deilig dag! I morgen inntar jeg IKEA! Og jeg skal handle bare LITT! eh.. dagens underdrivelse….

2 kommentarer leave one →
  1. Camilla Utne permalink
    september 1, 2011 3:21 pm

    Helt perfekte de 🙂 Min tur gav ikke litt i en bøtte, men en full hundepose hihihi. Skal være snill og steke de til kjærsten kommer hjem fra senvakt på jobben. God tur til Ikea i morgen!!

    • september 6, 2011 9:48 pm

      Tusen takk Camilla!! Turen til IKEA var slitsom, men nødvendig!! 🙂 Hundepose med soppe er nok ikke dumt!! Da er det ingen som ser hvilken fangst du har fått!! 🙂

Legg igjen en kommentar

