Skip to content

En uke i matematikkens tegn…

august 9, 2011

Denne uka er jeg rett og slett på kurs. Så på mange måter kan man si at ferien er over for denne gang, og at neste lange deilige sommerferien faktisk er 10 mnd. unna.. Men pytt, hva gjør vel det når man kan bruke en uke sammen med andre matematikkmennesker? 🙂 I år skal Landslaget for Matematikk i skolen (LAMIS) arrangere sommerkurs i Bodø, så mamma morgenheks må rett og slett ut å fly! Og det er jo greit det, hadde det bare ikke vært for at jeg ikke har flydd på kremt… 13 år! Jepp.. du leste rikitg!! Vi har ikke vært på flyferie siden tidenes morgen!! Problemet er at jeg ikke kan alle nye flyregler! Aner ikke hva som er lov og ikke lov til å ha med på flyet! Og sist jeg var på tur var det helt unødvendig å tenke på hvor mye kofferten veide.. Nye tider det her! (Må innrømme at jeg føler meg litt urgammel siden jeg ikke har flydd siden flyet ble funnet opp, men pytt…). Her ser dere Gunnar hjelper til med å rette matteprøver, så matematikk er spennende for både mennesker og papegøyer! 🙂

Fordelene med å reise på mattekurs er åpenbart mange. En ubetinget og STOR fordel er at JEG skal ligge
HELT ALENE i en STOR holtellseng!! Jeg kan ligge diagonalt eller på tvers om jeg vil! Dessuten er hotellmiddager og hotellfrokoster og hotellunsjer HELT ok!! Virkelig HELT ok!! 🙂 Jeg skal gå rundt et bord og forsyne meg med det jeg har lyst på, og når jeg ikke vil ha mer skal noen vaske opp etter meg! Fantastisk?? Jepp… Det er nemlig sånn at jeg ikke er så veldig hyggelig å bo sammen med om dagen.. Tenker nok at både vaktmester’n, prinsen og prinsessen synes det er deilig å bli kvitt morgenheksa noen dager. Har vist fram dette bildet her på bloggen før, men nå er det virkelig på sin plass..

Så denne uka blir det kanskje ikke så mye interiør å snakke om? Noen poster kan nok dukke opp, men mamma morgenheks er opptatt med å gjøre morsomme ting med tall… Og da snakker vi IKKE om å lage regnskap over husbyggingen! For det er ikke morsomt, det er bare skummelt!

2 kommentarer leave one →
  1. august 9, 2011 1:27 pm

    Kose deg på kurs og nyt hotellrommet når du kan!
    Og ja.. jeg vet at sånne tall du nå skal leke deg med er mye morsommere enn sånne tall hverdagen ellers byr på. De er mye mye mer skumle – takk jeg vet!
    Og jeg er så glad for at det finnes noen som brenner for de tallene som er i skolen! Det kommer mange andre til gode! ♥takk!

    Nå skal jeg flagge ut på kosekveld jeg – sånn kveld full av papir, piker, kaffe og skravling!
    Go’ eftasstund der du er! Klem

    • august 11, 2011 1:54 pm

      Tuuuusen takk for flott kommentar på sommerkursinnlegget mitt! Er utrolig godt å høre at noen setter pris på at vi drar oss avgårde og driver med tall!! Tusen tusen takK!!

      Du er så flink til disse kortene altså!! er helt imponert!!

      Klem Kari-Anne

Legg igjen en kommentar

