Skip to content

En pille her og en pille der…

juli 31, 2011

Jeg rydder litt i skap og skuffer om dagen. Er nemlig av den oppfatning at jeg ikke har så mye som skal kastes, men jeg har mye som må ryddes i og fikses slik at det er gjennomgått til «operasjon flytte galehus». Et ledd i denne flytteplanen er naturligvis kjøkkenskapene. I et av disse har jeg lyspærer, batterier, skrivesaker, kokebøker og apotek.. Jepp.. helt riktig! Kokebøker og apotek. I Galekroken skal batterier, lyspærer og piller få bo på vaskerommet. I alle fall skal lyspærer og batterier bo der. Det er mulig pillene skal få bo på båsen (siden man nå blir veldig beglodd på båsen kan jo noen og en hver få hodepine og trenge en pille..). Uansett!! jeg har ryddet i pillene. Eller… i alle fall NOEN av pillene.

Dette høres jo egentlig ganske ille ut! Skulle tro vi hadde skikkelig mange av dem, men det har vi ikke altså! Men mamma morgenheks har et hode som periodevis virker veldig dårlig, og nå har jeg opprettet «migreneboksen». Når hodet slår seg skikkelig vrangt, er det ofte så vondt at jeg ikke orker å løfte hodet for å finne kuren selv. Da kan det være godt at alle i huset kan hente denne smarte «migreneboksen». Her ligger nå alle vidunderkurer mamma morgenheks skulle trenge når en virtuell elefant har satt seg på hjernen.

Jeg laget enda en boks, og denne rommer nå alt vi har av diverse smertestillende. Ikke at vi egentlig har så mye av det heller, men det blir jo fort noen bokser. Nå er neste skritt å lære vaktmester’n at vi bruker opp en boks og et pillebrett av gangen! Fant nemlig titalls med brett som var påbegynt, men ikke fullført. Og sånt blir det jo rot av! Nei fysj! Disse smarte boksene er kjøpt på Søstrene Grene og kostet 27 kroner og et eller annet ørebeløp jeg ikke husker. Problemet er at jeg alltid kjøper en for lite!! Jeg skulle jo hatt en boks til allergipiller også! Da hadde jeg nemlig dekket alle behov! (så om noen av mine fine venner der ute skal på Nordbysenteret og Søstrene Grene så hadde jeg blitt VELDIG glad om noen kunne kjøpe med en boks til meg! 🙂

For en stund tilbake kjøpte jeg jo en annen medisinboks. Denne er penere og mer interiørmessig korrekt, men den hadde også en mer interiøraktig pris! Den kostet IKKE 27 kroner og noen øre for å si det sånn… Men FIN er den! Denne har nå fått lov til å romme plaster i alle farger og fasonger. Veldig greit om noen skulle få brukt for det. Her i huset få vi sjeldent brukt for plaster forresten! Ikke at vi ikke har et behov altså! For prinsessen mener et plaster kurrerer enhver smerte!

Tipper at det blir god orden i galeapoteket!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

