Skip to content

Vi har blitt usosiale beist!

juli 25, 2011

Så har vi altså blitt usosiale. Rett og slett hulemennesker som i sin navlebeskuende hverdag glemmer alt som har med sosiale aktiviteter, hyggelige middager med fine venner, overnattingsbesøk av små prinse- og prinsessevenner og lange helgeturer i skogen med snutedyret. Og vi da, som i utgangspunktet er mer sosiale en facebook, elsker besøk og det å gå på besøk, digger lange kvelder med gode samtaler og deilig mat og drikke. Ja.. Vi er tatt av husbyggerbølgen.

Lite ante vi i november da vi kappet det første treet at vi skulle bli så usosiale, så lite kreative og så lite morsommme å ha med å gjøre. Nå har vi ferie, ungene har ferie og de fleste av våre venner har ferie. Ble det noen late dager på verandaen? Nope. (Iallefall ikke vår veranda.. vi har sneket oss til noen andres verandaer i løpet av sommeren) Ble det late dager på stranda? Nope (nå skal det sies at jeg ikke er spesielt fan av stranda i regn heller…). Ble det deilige dager på sommerparadiset vårt? Nope.. Hva gjør vi? Jo vi bygger hus! Det er redebygging på MEGET høyt nivå. Her i gamlehula går dagene med til å pakke, sortere, pusse, gnikke og hate. Jeg må innrømme at jeg virkelig HATER flytteprosesser! Det er så utrolig kjedelig!

Det mest grusomme med å flytte er at man må kvitte seg med så mye! Og jeg tror det ligger i mine gener at å kaste kan være katastrofalt. Jeg hadde nemlig en oldemor som heller ikke var spesielt god på å kaste ting. Hun tok vel strengt tatt vare på ALT, og det gjør jo ikke mamma morgenheks! Jeg tar jo bare vare på fine ting! I alle fall nesten bare fine ting! Og minner… Og det er ikke bare ET minne jeg har funnet den siste tiden! Siden også mormor skal flytte til Galekroken, må mamma mrogenheks kaste i barndomshjemmet også. Og det har neppe blitt kastet så mye som et eneste ark fra hele grunnskolen, videregåendeskole og TO høgskoleutdanninger. stønn og sukk.. det er bare LITT å ta tak i.. For ikke å snakke om det mest grusomme av alt. Jeg har et loft med bamser. Og de klarer jeg bare ikke å kaste! De SER jo på meg!! De har øyne! Og stirrer meg dypt inn i sjelen og ser på meg på en sånn «kan-du-virkelig-legge-meg-i-søpleposer-for-å-dø»-blikk. Skrekk altså!

Men nå har jeg rotet meg bort igjen! Jeg snakket jo om å være usosial! Heldigvis for oss har i gode venner som ikke kapper hånda av oss selv om vi er litt over middels usosiale! Vi har faktisk vært bedt bort hele helga som var! Og har til og med vært nødt til å takke nei til noe! Og det er så deilig! Så utrolig befriende å være litt menneske igjen! Litt sosiale vesner som prater om annet enn vannfordelingsskap, innebygde doer og robustgips! Jeg vil bare si TUSEN TAKK til dere som fortsatt vil være sammen med oss, og til dere som steller litt ekstra med prinser, prinsesser, vaktmestere og gale kvinnemennesker! Vi kommer sterkere tilbake! Og er klare for deilige middager, sene kvelder og mange glass vin i Galekroken! 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

