Skip to content

Vaskerom

juli 17, 2011

Nå om dagen planlegges det som bare det. Det er på en måte veldig gøy, men på en annen måte veldig vanskelig! Det er nemlig vanskelig å forestille seg hvordan ting blir når galehuset står oppe. Forsøker å planlegge vaskerommet så godt det lar seg gjøre. Har tegnet utallige løsninger på benker osv. men har vel landet på noe som ligner dette her: (tegning laget i 3D-planner fra IKEA).

Dette blir da den ene veggen på vaskerommet. Det som er poenget nå er at vaskerommet skal være grovbad hvor bikkjer og svette vaktmestere skal dusje når de har vært på joggetur, møkkete prinser og prinsesser skal spyles før de får sette sine bein på den lekre askeparketten, hunder og katter skal spise her, mamma morgenheks skal ha støvsugere, langkoster og bøtter, skittentøy skal håndteres OG jeg skal ha et ekstra kjøleskap her. Og jeg skal ikke påstå at rommet er på størrelsen med en gymsal heller. Utfordring utfordring. Hvordan løse dette..

Jeg har lurt på om det er mulig å ha et takhengt tørkestativ! Noen med erfaringer rundt disse typene? Er det praktisk? Får man trusene i hodet? Eller er det like lurt med et tørkestativ? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg! Hva er lurt egentlig? Vil gjerne høre erfaringer rundt slike takinstallasjoner! (De to neste bildene er lånt fra IKEA sine hjemmesider)

Planen er i alle fall å kjøre til IKEA en gang i den nærmeste framtid for så å kjøpe dette hersens kjøkkenet. Vi har fått klarsignal fra snekkerne om at vi kan henge opp overskap før fliseleggeren kommer (skal ha fliser kun på gulv), så da må jeg ut på shopping.. Og er jeg vond å be?? Neppe… 🙂

På IKEA har jeg dessuten funnet denne smarte saken over! Den tror jeg er oversuperkjempesmart! 🙂 Det er et skap med to dører, og i dørene er det to store hull. I disse hullene putter man skittentøy, og tøyet ramler da ned i to skittentøysdunker som følger med skapet. Deretter er det bare å ta disse ut og helle skittentøyet i vaskemaskinen! Synes det så så praktisk ut at jeg har skrevet opp skapet på min must-have-liste!

No comments yet

Legg igjen en kommentar

