Skip to content

Kranselag!

juli 9, 2011

Forrige uke bestemte vi og favorittnaboene oss for at vi skulle holde kranselag for snekkerne siste dag før ferien. Fredagen 8.6 ble det derfor dekket et litt provisorisk langbord og grillen ble kjørt til byggeplassen. Mamma morgenheks hadde tømt kjøledisken på Nordby shoppingsenter, og all maten ble kjørt ut. Det har seg nemlig slik at mamma morgenheks er kronisk redd for at ikke alle gjester skal ha nok å spise. Det fører til at det kjøpes inn LITT mer enn vi trenger. Jeg kjøpte inn NOK slik at alle de elleve voksne menneskene skulle få spise seg gode og mette. Det jeg EGENTLIG kjøpte, var nok til at elleve HESTER kunne spise seg mette.. jaja.. det glir vel ned på høykant de neste fire-fem ukene. 😉 Jeg hadde med reservemat også. Dersom kjøttet ikke skulle holde, hadde jeg med papegøyen som kunne stekes dersom vi ble ekstra sulte! Kanskje det var derfor jeg hadde kjøpt inn rikelig? Sånn at jeg var sikker på at min gode venn Gunnar ikke skulle grilles?

Snekkerne hadde reist en busk i toppen til favorittnaboene. Hos oss har det ikke vært busk og ble heller ingen busk. Jeg anser derfor halve busken til favorittnaboene som min! 😉 Nå skal det sies at vi er VELDIG seint ute med vårt kranselag, og favorittnaboene er veldig tidlig ute med sitt. Dessuten vil jeg helst slippe en busk i toppen av huset NÅ siden huset er malt og ferdig utvendig.

Nok en gang klarte jeg å glemme å ta bilder av selve lunsjen, så her er dokumentasjon av en ribbet, shabby langbord uten mennesker og mat.. Wow.. litt av et syn!

Jeg oppdaget dessuten at et linnerlepar har lagt egg og klekket ut unger midt i sprengningssteinen hos oss! Stakkars! Tenk å legge egg på et så lite egnet sted! Det ligner jo ingenting! Stakkars små fugler forsøkte å mate sine søte små stup i ett, men det var skummelt å krype ned i hulen med oss i nærheten. Kjente plutselig at jeg er veldig gald jeg ikke er fugl!

Ungene har slaktet blåbærbuskene rundt huset i dag. Og jammen ble det fangst! Det ble mange kopper med blåbær, og disse spiste vi med vaniljesaus på. Skikkelig luksus! Rett utenfor vår egen dør! Kan man ønske noe mer?

No comments yet

Legg igjen en kommentar

