Skip to content

Kjøkkenoppdatering!

juli 7, 2011

Da Sigdal kom for å kontrollmåle veggene våre, var ikke alle vegger akkurat like lange som de i utgangspuktet skulle være! Det ble derfor nye kjøkkentegninger og nye mål. Tenkte jeg skulle vise dere det endelige resultatet! Dette blir drømmekjøkken som bare det, og kjøkkenet er rett og slett råååålekkert! Vi har valgt Herregård hvit, og benkeplatene kommer i fargen drivved. Det er kjempelekkert!

Det er noen endringer på tegningen, men ikke veldig store forandringene. Jeg har valgt å sette inn to skuffer under stekeovnen slik at jeg kan plassere kjeler og stekepanner i disse. Jeg har nemlig også lyst til å plassere tørrvarene mine i slike skuffer. Vi får se hvordan det blir når jeg flytter inn! 🙂

Siden veggene ikke var like lange som de skulle være, ble det skjevheter rundt vinduet. Dette løste vi ved å sette inn ei hylle i hjørnet ved vitrineskapene. Jeg ser for meg at jeg skal ha norgesglass med sølvbestikk, lys i «bunter», sammenrullede kjøkkenhåndkler eller noe i den duren i denne hylla..

Uansett må jeg bare si at kjøkkenet er et drømmekjøkken! Det blir luftig og stort, og får akkurat det inntrykket jeg vil ha! Nina hos Sigdal har gjort en KJEMPEJOBB! Hun har truffet spikeren akkurat på hodet, og jeg kunne ikke vært mer fornøyd!! Strååååålende service! Me like….

Nå er rett og slett kjøkkenet og stua ferdig tapetsert og malt, og nå venter vi bare på at kjøkkenet skal komme i begynnelsen av september. Oh fryyyd for en fantastisk tanke!! ♥

5 kommentarer leave one →
  1. juli 7, 2011 11:18 am

    Det var jammen godt jeg leste dette innlegget. Vi skal ha Sigdalskjøkken, men har ikke bestillt ennå.. Nå skal det sies at huset ikke er bygget ennå, og da er det kanskje like greit å vente litt da, i tilfelle vegger og slikt ikke stemmer overens med med målene på hustegningen..;).

    Artig blogg, og interessant å følge med deg;).

  2. juli 7, 2011 11:55 am

    Takk for kommentar hos meg i Galekroken! 🙂 Jeg har vært kjempefornøyd med den servicen vi har fått fra Sigdal i Fredrikstad! Det har vært helt topp! Vi fikk først tegninger fra Sigdal hvor de tok utgangspunkt i hustegningene. Deretter sendte de ut en som skulle kontrollmåle da vi hadde fått målbare vegger. Det viste seg at det da var noen avvik fra hustegningen. Det er jo ikke mye som skal til før man ikke får alt til å passe liksom! 🙂 Derfor ble det noen små justeringer før kjøkkenet ble satt i endelig bestilling.

    Lykke til med husbygging! det er jammen LITT av en prosess! 🙂 Stikk gjerne innom bloggen min en annen gang også! Koselig med besøk! 🙂

  3. juli 7, 2011 2:30 pm

    Da har vi sendt mail og fått svar fra Sigdal Kjøkken avd. Drammen. De regnet visstnok med å måtte kontrollmåle kjøkkenet før bestilling de, så da var jo den saken grei;). Vi er litt sånn amatører på byggefronten vi skjønner du. Men vi lærer nå under veis;). Vi er forøvrig også svært fornøyd med servicen til «vårt» Sigdal Kjøkken;).

    Legger deg til blogglisten min jeg, så er det lettere å følge med på oppdateringene på bloggen din;).

    Lykke til med innspurten. Dere er jo nesten ferdige dere da *sukk*.. ;)).

    Klem fra Marilinn

  4. juli 8, 2011 9:29 am

    Det var en flott herregårdskjøkken. Stor og romslig. Syns det var helt nydelig, men personlig ville jeg ikke hatt noe forhøyning på kjøkkenbenken der dere har barkarkkene, men heller hatt benkeplaten noe bredere slik at dere lett kan skyve krakkene under når de ikke brukes, og da tror jeg det ville blitt luftigere og kanskje et enklere uttrykk:)

    Men kjøkkenet var knallfint:)

    God helg.

  5. juli 8, 2011 3:58 pm

    Takk for hyggelig kommentar Vigleik! Når det gjelder flybridgen på benkeplaten er den rett og slett satt der for å skape et større skille mellom stue og kjøkken. Stua og kjøkkenet er et STORT rom, og jeg ønsker å skape et klart skille mellom stuedelen og kjøkkendelen. Føler at jeg ikke får det dersom jeg har en bredere benkeplate. Du har nok rett når det gjelder at det ville blitt mer luftig uten, men flybridgen er nøye planlagt som romskiller! 🙂

    Er helt enig med deg da.. Synes kjøkkenet er veldig fint!! 🙂 Synes kjøkkendesigneren har gjort et MEGET bra stykke arbeid! 🙂

    God helg til deg også! 🙂

Legg igjen en kommentar

