Skip to content

Jul i juli

juli 3, 2011

Alle som kjenner meg vet at jeg hvert år starter juleforberedelsene i juli. Hvert år etter at prinsen og prinsessen så dagens lys ringes julen inn på dette tidspunktet, og mamma morgenheks setter i gang med kalenderforberedelsene. 48 små pakker skal kjøpes inn og ikke minst pakkes inn slik at prinsen og prinsessen hver dag finner en spennende gave i trappa. Det er selvfølgelig ikke mamma morgenheks som har kjøpt inn og fikset, det er det lyttenissen på loftet som sørger for, men siden nisser har problemer med å rekke opp til disken i butikkene på kjøpesenteret, må han ha litt innkjøpshjelp. Mamma morgenheks er derfor ansatt som lyttenissens innkjøpssjef!

Lyttenissen er en veldig fin nisse. Han har store ører, og han følger med på hva ungene driver med året gjennom. Han hører all kranglig, alle rampestreker og alle sure miner. Han hører også alle de gangene prinsen og prinsessen er venner, hver gang de er høflige og snille og hver gang de er hjelpsomme og stiller opp for mammaen og pappaen. Og etter pakkene lyttenissen kommer med kan det se ut som prinsen og prinsessen er rene englebarna!

Her er vi ved et kritisk punkt! Jeg er nemlig usikker på om lyttenisser flytter eller om de følger huset! Er lyttenisser sånne små ting som eiendomsmegleren ønsker skal bli igjen slik at nye eiere kan overta dem? Jeg kan ikke huske å ha sett at vi har fått med en ny lyttenisse i kontrakten fra snekkeren, og det står heller ingenting om lyttenisser på Mesterhus sine hjemmesider. Jeg tror faktisk jeg planlegger å snike med meg den lyttenissen har og stapper ham opp på galehusets loft. Så får vi bare håpe han tåler miljøforandringene.

Men i år har mamma morgenheks lurt på om hun skal snakke litt med lyttenissen. 48 gaver er en formidabel jobb for innjøpssjefen! Spesielt når mamma morgenheks skal innrede et helt nytt hus! Og strengt tatt skal vel lyttenisse innrede et nytt loft også!

Jeg ligger derfor i knallharde forhandlinger med husets avkom! Planen er å overbevise dem om at lyttenissen er litt stressa av flyttingen og trenger mer tid enn vanlig på loftet sitt. Ikke det at han har tenkt til å legge inn årene, men han har et forslag om litt færre, men dog litt større gaver! Prinsen er ganske lettkjøpt, men prinsessen derimot.. her er det kvantitet og ikke kvalitet som gjelder. Men jeg tror jeg skal klare å overtale henne også. Og dersom dette går i orden kan jo innkjøpssjefen endelig få kjøpt inn en mailegkanin til prinsesserommet, for man blir da aldri for gammel til en kanin på 50 cm? For ikke å snakke om en postkasse fra Bruka.. Oh fryyyyd!! Jeg kjenner allerede lukten av pepperkaker og pinnekjøtt! (Bilder lånt fra maileg.dk og bruka sin hjemmeside).

God jul alle sammen!

One Comment leave one →
  1. juli 5, 2011 7:50 pm

    Jeg hadde nok sagt meg enig med prinsessen her 😉 Jeg yntes litt synd på de som bare fikk pakke annenhver dag f.eks, for at de delte med søsken 😛

    Koselig blogg du har, og ser vi har samme yrke 🙂

Legg igjen en kommentar

