Skip to content

FlyLady forsøker å ta kontroll!

juli 1, 2011

For en del år siden ble jeg villt og hemningsløst forelsket i opplegget til FlyLady. For dere som ikke har hørt om dette opplegget så er det kort fortalt et opplegg hvor man mottar mail fra denne lille damen med vinger (eller rettere sagt, en av hennes hjelpere). I denne mailen får man et oppdrag i en av husets soner. Trikset er at man ikke skal jobbe veldig lenge med huset, men at resultatet blir bra og skaper glede og motivasjon. (Bildet er lånt fra flylady.net)

For en stund siden døde FlyLadyen i meg. Eller det vil si, den døde ikke, men den ble overarbeidet og møtte veggen. Jeg startet nemlig å studere. Og siden den gang har hus og hjem periodevis fått en heller kald skulder. Men nå kjenner jeg vingene klø på ryggen, og det kan bare bety at et nytt sett er i ferd med å gro ut! FlyLadyen i meg forsøker å komme fram igjen!

En av flytingene er rett og slett 27-kastedans. For dere som ikke vet hva det innebærer så er det rett og slett at man skal kaste eller kvitte seg med 27 ting man ikke bruker lenger. Og jeg har bestemt meg for å innføre dette i alle rom, hver dag.. Nå har badet fått kastet sine 27 ting (det ble rett og slett 27 + 8 for jeg fant litt til..), og jeg kjenner at det er vanskelig å gi seg før jeg faktisk har nådd det magiske tallet 27. Tror jeg skal utvide konseptet til å omfatte flytting også! 27 ting skal pakkes i eske for flytting hver dag for eksempel! Da må jeg jo komme i mål en gang?

Dette prosjektet startet bra for et par dager siden, og jeg skal vel ikke påstå at det har gått dårlig de to neste heller. Men jeg må bare si at jeg rett og slett HATER barnerom. I alle fall akkurat nå! Jeg har nå brukt to(!!!!!) dager på å gre hår på utallige barbiedukker, bratzdukker og haler på diverse fargede hester av arten My litle pony. Og jeg kan ikke fordra det. Det ser ikke ut som jeg har startet på ryddejobben hos prinsessen engang!! Ikke LITT engang!! Har riktignok kastet fire-fem poser med søppel pluss ryddet vekk et par poser med klær som ikke passer, men allikevel er det mengder med diverse individer som titter fram fra kroker og kriker. Se bare på denne gjengen her. Er det rart jeg føler meg beglodd?

No comments yet

Legg igjen en kommentar

