Skip to content

Ikke bare heldig, verdens heldigste!

juni 21, 2011

I går skrev jeg et innlegg hvor jeg forteller om alle de flotte gavene jeg fikk som forsinkede bursdagshilsner og jeg følte meg VELDIG heldig. I dag tar det helt av! Vi har nemlig hatt avslutning for 10.trinn, og dette markerer at de unge håpefulle er ferdige med 10 års obligatorisk skolegang. Det i seg selv er nok til at en lærer føler seg veldig stolt, ydmyk og takknemlig. Jeg ble tidlig klar over at dagen i dag ville bli en våt hendelse for min del, og ganske riktig. Kleenexen var tidlig våt, men til tross for dette klarte jeg meg bemerkelsesverdig bra. Elevene fikk vitnemål og jeg klarte å komme gjennom klemmingen uten å hulke (tårer ja, men ingen krampegråt på dette tidspunktet). Men det stopper jo ikke der… Neida… På klasserommet etter selve seremonien ble det gaveutdeling. Og HVILKEN gaveutdeling! Se bare her:

Alle kontaktlærerne fikk dette vakre smykket:

Smykket er av merket «Hjerter» og er rett og slett helt nydelig. Bildet viser ikke smykket skikkelig, men jeg lover at det er flott! 🙂 Dette skal bli flittig brukt gjennom sommeren! 🙂 Og som om det ikke var nok så ble det jammen blomster også:

Se på disse vakre blomstene! Orkideer er det vakreste jeg vet og når jeg skal kjøpe orkideer selv kjøper jeg nesten alltid hvite! Rett og slett fordi jeg synes de hvite blomstene er de flotteste! Tenk så heldig jeg er som fikk denne vakre blomsten her! Har plassert den i den nydelige vasen fra Wik og Walsøe.

Buketten var også helt nydelig! Spesiell og veldig morsom med alle de rare vekstene. Nesten som en brudebukett! Nå står den her i stua og sprer glede! ♥

Men det stoppet ikke der! Neeeida.. Som om det ikke var nok, fikk jeg gave av noen enkeltelever og foresatte også. Og disse fikk kranene til å åpne seg skikkelig. Sammen med gavene var det kort som varmet langt inn i hjerterota og litt til! Disse skal legges på et sted og tas fram på grå dager da jeg føler livet er vanskelig og tungt. Kortene har så fine ord at jeg ikke kan forstå at det er MEG de skriver om! Jeg blir så utrolig takknemlig!

Å se bare her så flotte gaver jeg fikk:

Jeg fikk denne søte margeritten i en flott sinkpotte. Den kommer til å bli veldig fin på hagebordet! Ingenting er mer sommer en den hvite og gule margerittblomsten! 🙂

Jeg fikk også enda et hjerte! Smykket kommer ikke helt til sin rett på bildet da det rett og slett er så blankt og skinner så mye at det rett og slett lager altfor mye refleksjon i kameraet. Men jeg lover dere at det er aldeles nydelig! Enkelt, stilrent og vakkert! Og jeg som har ønsket meg et slikt hjertesmykke lenge!! Sukk.. jeg er SÅÅÅ heldig!

Neste gave er symbolsk og veldig, veldig spesiell. Denne figuren er skulptur hvor et menneske holder stigen og to andre klatrer opp. Den er jo faktisk et symbol på den jobben man gjør som lærer, man tilrettelegger for vekst og utviklig, men elevene må selv trå varsomt i stigen for ikke å falle. Tårene strømmet når jeg leste varmende ord og jeg må si at dette betyr enormt mye.

Tenk at jeg har fått alt dette! Jeg har faktisk ikke gjort annet enn jobben min! Men det stopper ikke der. Jeg fikk også en helt nydelig lyslykt av en kollega som takk for hjelpen med litt matematikkundervisning. Denne lykta med flott lillafarget lys fra Lene Bjerre kommer til passe ypperlig i det nye huset!

Jeg fikk også en annen helt nydelig sommergave av en kollega, men jeg klarer rett og slett ikke å få et skikkelig bilde av gaven akkurat nå! Skal forsøke igjen i morgen!

Tusen tusen tusen takk for flotte ord og vakre gaver, og ikke minst 3 år med latter, glede og god stemning! I kveld skal jeg sovne med et smil om munnen! Jeg føler meg som verdens heldigste! ♥

One Comment leave one →
  1. juni 22, 2011 8:15 pm

    så mange flotte gaver du fikk. Heldig var du. Jeg elsker smykker fra Hjerter også og har kjøpt meg et par + at storesøster fikk sett med kjede, armbånd og øredobber som presang fra oss pga de veldig flotte karakterene sine.

Legg igjen en kommentar

