Skip to content

La det bli hvitt! Vegger før og nå….

juni 12, 2011

Da har tiden for å svinge malekosten kommet. Eller.. det var vel strengt tatt rullen som ble veivet med i helgen, men pytt, hvem bryr seg om detaljer! Jeg må si jeg synes det hele var en smule overdrevet, men Vaktmester’n insisterte på at HELE kjøkkenet skulle males. Også det som skal være bak høyskap og kjøkkeninnredning.. Når det gjelder maling er ikke mannen riktig vel bevart! Jaja.. jeg forsøkte hardnakket å snakke mannen til fornuft, men jeg fikk bare beskjed om at han skulle ha helt hvite vegger for da ble det ordentlig.. Greit å vite da.. at dersom et av overskapene skulle falle ned, ja da er det i alle fall skikkelig grunnet bak!

Resultatet ble bra da! Det var deilig å få vekk de brune veggene (som jeg fakisk ikke har publisert her tidligere)! Kjøkken og stue ble større igjen med de hvite flatene. Deilig! Nå skal vi starks i gang med litt tapetsering. Men her satt jeg foten ned altså! Det blir IKKE tapet bak høyskap og kjøkkeninnredning! Ikke snakk om! NO WAY!

I utgangspunktet blir veggene i 1.etasje hvite med noen blekgrå detaljer, og planen var at også kjøkkenet skulle dekoreres med denne tapeten. Etter at jeg fikk se hvordan kjøkkeninnredningen passer til fargen Skagen endret jeg planer gitt! Nå blir det slett overmalbar tapet i fargen Skagen på en vegg pluss mellom over- og underskap. Ikke det at det er skrekkelig mye. Vi har faktisk ikke mer enn tre overskap på hele kjøkkenet! Skrekk og gru!! Har jeg plass til alt jeg har?

Ble grepet av litt flyttepanikk her om dagen og har rett og slett pakket ned et par servicer i helga. Har også ryddet opp i krydderskapet og der, rødme, fant jeg et par forskningsprosjekter. Fant en boks med te som jeg ikke husket at jeg har stiftet bekjentskap med tidligere, og den stakkars teen hadde rett og slett gått ut på dato for….. kremt….. ti år siden… En del krydder som ble kjøpt i Hellas for… kremt…. 13 år siden fikk også dø. Krydderet hadde nemlig blitt hardt som stein og kunne nok drept både mennesker og dyr om noen hadde fått det i hodet. Her kommer kjøkkenbenkene mine! Gleder meg som en unge!! 🙂

Ellers har jeg ryddet litt i bakehyllen. Fant ut at jeg kunne bruke en av de gamle kakeboksene etter min farmor som oppbevaring av pepperkakeformer! Har nå så store mengder med pepperkakeformer at jeg nesten kan starte butikk! Og jeg som nesten aldri baker! Kakeformer, muffinsformer i utallinge varianter, visperinger, bakeboller, sprøyteposer, ja ALT som trengs! Har liksom mistet litt av lysten siden jeg ikke kan spise de runde tingene som ramler ut av rumpa på ei høne. Kjenner at det er svært lite motiverende å bake når man ikke kan smake resultatet selv.

Kaffeskapet ble også flyttet! Etter at vi kjøpte oh store Dolce Gusto kaffemaskin har kaffekapslene spist store deler av skapplassen i bakeskapet. Nå fikk kapslene egen hylle, og det ble laget en STOR kaffeboks hvor de fleste av kapslene fikk bo. Alt i alt er jeg fornøyd med helgas innsats!

2 kommentarer leave one →
  1. juni 15, 2011 12:09 pm

    Åh FOR en herlig størrelse på det kjøkkenet ditt!!
    Om vrihasselen: I alle dager, hva er det slags terrorlus er det den har pådratt seg da?! Mitt tre har fullstendig misforstått årstidene, det har blader ved juletider! :)) Jeg vet ikke helt hva du kan prøve nå jeg… kanskje sette det ut på terrassen i solen og vanne det jevnt og trutt og bare vente å se… Det kan jo være i live selv om bladene faller av. Det meste at året står treet mitt uten blader. Greinene er «seige» og ikke lette å knekke av om treet ditt fremdeles er i live, er greinene posøs og tørr og knekker veldig lett, er treet dødt. Håper du klarer å berge det, og dør det så er jo trøsten, om kanskje en fattig trøst, at det nesten ikke er mulig å SE forskjell på en død og en levende vrihassel det meste av året! 😉 Disse trærne er jo flottest den tiden av året de er uten blader, så dør det blir det vakkert HELE året, hi, hi! ;))) Huff, nei jeg vet sannelig ikke hva du kan prøve å gjøre med det annet enn det du allerede har prøvd… Jeg har ikke hatt lus må mitt, men har venner som har hatt det på sitt og som ble kvitt lusen med melk. Det pleier også å fungere på rosebusker, så jeg vet sannelig ikke jeg… Lykke til i hvertfall, og jeg håper treet ditt klarer seg.
    -Og lykke til med kjøkkenprosjektet! Her må jeg jammen innom å følge med i utviklingen! :))

    Ha en fortsatt fin uke! :0)

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

  2. september 9, 2011 9:05 am

    Hei, så morsomt at du dokumenterer oppussingen og tanker rundt. Jeg søkte på pepperkakeformer og fikk siden din opp. Derfor ville jeg bare nevne at jeg har startet en Facebook-side for samlere, og du er velkommen til å «like» den om du er der 🙂

Legg igjen en kommentar

