Skip to content

Parkett og små interiørfunn!

juni 5, 2011

Enda en uke har gått og jeg må bare si at jeg noen ganger er litt sløv med denne bloggingen. På en annen side er det ganske kjedelig å se oppdateringer i et bygg som reiser seg også! Spesielt når denne ukas store happening faktisk kun er plasting av vegger. Jeg skjønner det er en viktig ting, men det er ingen «wow-så-fint-det-blir»-faktor over ny plastrede vegger! Siden denne uka har vært ganske kort, men med desto flere fridager på oss, har vaktmester’n rett og slett pusset mur (med meget god hjelp!!). Og siden pussen må beskyttes litt fra solen, er hele huset pakket inn i presenning.. Resultatet er alstå at det er VELDIG kjedelig å ta bilde på huset akkurat nå! Egenlig en god grunn til at jeg kan publisere andre morsomme ting! 🙂 Vi har nemlig valg ut parkett! (Bilde lånt fra produsentens hjemmeside).

Valget falt på en trestavsparkett fra Saga, og det ble rett og slett hvit Ask!! Synes gulvet har en veldig lys og fin farge! Har alltid hatt eik tidligere, men denne gangen hadde jeg lyst på noe annet! Tror ask blir fint jeg! 🙂

I forrige blogginnlegg fortalte jeg at jeg skulle vise fram noen små lopper jeg har klart å finne. Nå har det seg sånn at jeg egentlig ikke liker loppemarked sånn veldig godt, og er nok ikke akkurat flink til å klare å finne de store kuppene. Dessuten kommer jeg alltid når loppemarkedet er i ferd med å stenge! Da finner jeg nemlig ut at det er loppemarked! Uansett… jeg snublet over et forrige helg og da fant jeg disse glassene! Det var bare to stk, men jeg har ingen planer om å bruke dem til drikke i første omgang. Tenkte at de kunne passe godt i vinduskarmen min på kjøkkenet som pynt! Temaet på kjøkkenet er jo lilla, og da tenkte jeg disse kunne blir bra.

For noen uker siden var jeg dessuten på frimarkedet i gamlebyen. Her er det hver lørdag et yrende folkeliv og masse flott som selges. Dette er litt luksusloppemarked egentlig! 🙂 Eneste problemet er at ting ofte blir litt dyrt her. Uansett snublet jeg over noen utrolig søte små glass. De er knøttsmå og neppe spesielt praktiske, men de er vakre og skal få en fin plass i et eller annet glasskap når vi flytter.

Jeg vet at dette ikke akkurat var ekstremt mye bruktfunn, men pytt!! Jeg har jo funnet noe nytt også! 🙂 Jeg har lenge ønsket meg noen søte små espressokopper. Ikke fordi at jeg nødvendigvis noen gang i dette livet kommer til å drikke espresso, men fordi de er så søte! Planen er å kjøpe noen litt fine en dag, men jeg snublet over disse i en av favorittbutikkene i gamlebyen. De var rasende billige, og var rett og slett så billige at jeg gir dem til prinsessen når jeg er lei dem. Da kan de lekes med i det planlagte lekehuset. Utrolig søte er de i alle fall! Og selv om de ser digre ut her på bilde er de KNØTTsmå!!

Jeg føler meg mer voksen enn på lenge, og siden voksne damer drikker te måtte jeg jo også prøve. Jeg blir nok aldri noen stordrikker, men en kopp i ny og ne kan jeg vel klare! Og det beste av alt! Jeg kunne kjøpe en Green Gate metallboks som jeg kan oppbevare teen i! 🙂 Synes den nye serien er så fin!

Planen er å ha noen Norgesglass med blonder hist og her i det nye huset. Har ingen glass klare enda, men jeg fant en knøttliten glassbeholder hos Søstrene Greenes! I denne fikk jeg plass til noen få Jelly Belly, og jammen ble det ikke ekstra sukkersøtt med rosa blonder på! Namnam for store og små! 🙂

På Søstrene Greenes fant jeg dessuten disse søte små fatene! De passer akkurat til en liten kjeks eller to, og tar heller ikke veldig stor plass i skapet! Praktisk!

Ha en stråålende sommerdag alle sammen! ♥

5 kommentarer leave one →
  1. juni 5, 2011 6:16 pm

    Vi kommer til å velge det samme – synes hvit ask ser lekkert ut!

  2. juni 5, 2011 11:59 pm

    Så flott at dere har bestemt dere. Vi skal også skifte ut gulvet i stuen og kjøkkenet. Tilsammen 85 kvm.

    Vi har sett på ulike produsenter, og jeg syns også at hvit ask er lekkert. Så jeg tror kanskje det blir noe sånt, men jeg ønsker meg 1 stavsparkett eller heltre:) Skal legge det ut på bloggen når valget et tatt.

    Blir spennende å se hvordan det blir videre.

    Ha en super natt (selv baker jeg proteinbrød midt på natten)

    Vigleik

  3. juni 6, 2011 1:10 pm

    Vigleik: Takk for koselig kommentar på parketten min! jeg hadde også lyst på enstavsparkett, men det ble rasende dyrt. Valget ble da å kjøpe en litt billigere parkett med tre staver, men samme vakre materialet.. 🙂 Lykke til med gulvvalget! 🙂

    Pia: Takk for koselig kommentar! Du har knakende god smak! 🙂

  4. juni 12, 2011 9:33 pm

    Tusen takk for dagens koseligste kommentar!
    Keiserklem 🙂

  5. juni 15, 2011 12:12 pm

    Nydelig parkett!! Og mye fint nips til kjøkkenet! 😉

    Ha en fortsatt fin onsdag! :0)

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

Legg igjen en kommentar

