Skip to content

Jeg har fått lus i busken!

mai 14, 2011

Så lenge var Adam i paradis! Vips hadde vrihasselbusken fått lus! Arg… Jeg hadde jo blitt advart på forhånd så jeg har studert bladene for å sjekke at den ikke har blitt angrepet av små parasitter, og vips i forrige uke så jeg de små blodsugerne (blod og blod.. nå har vel strengt tatt ikke den stakkars busken min blod..). Ann fra Glassveranda hadde et tips om å spraye hele busken med skummet melk sånn at bladene ble seige og ekle og mine ubudne gjester kan dø en stille død i alt klisset. Så nå har den gale kvinnen sprøytet morsmelk hentet fra brystene til en ku på en busk som strengt tatt skal stå ute, men som nå står inne! Gaaalskap? Muligens!

Så den gale damen gikk til verket og sprayet hele busken med skummet melk.. Det ble ganske seigt og ekkelt på hele verandaen egentlig, men hva gjør man ikke for å redde den krøllete busken! Busken har fått en real omgang med grønnsåpe i tillegg og de døde lusene ble nesten høytrykkspylet av mitt stakkars tre. Nå står busken ute og tørker litt.. Tenkte den skulle få nok en omgang litt seinere i dag sånn at jeg ikke får disse hersens krekene inn. Greit at jeg liker dyr altså, men det får da virkelig være grenser! Håper dette går i orden altså! for jeg VIL ha en sånn busk!

Var en tur i Gamlebyen i uka som var, og jeg fant rett og slett dette skiltet.

Og sånn er det litt om dagen! Mor er ikke helt fornøyd, og hele huset preges av det. Har ikke kontroll over noe, og da er jeg i ferd med å bli gal. Jeg har altfor mye å gjøre her i heimen, og jeg føler at alt er kaos.. det er så kaos at jeg blir handlingslammet.. Og det sliter litt på humøret altså! Og når jeg er i det handlingslammede hjørnet passer det å henge opp følgende skilt:

One Comment leave one →
  1. juni 15, 2011 12:17 pm

    :DD Jeg burde ikke le, men dette var et gøyalt innlegg!! :O) Ikke fult så gøyalt at treet ditt hangler… Jeg burde skrevet svaret her, men jeg leste nedover her etter at jeg hadde skrevet svaret under kjøkkeninnlegget ditt!…

    Klem, klem, Ann.

Legg igjen en kommentar

