Skip to content

Peiskroken

april 24, 2011

Nå er vi altså der at vi skal oppruste, rydde, vaske, gnikke og gnu i dette huset slik at vi kan få best mulig takst og for at huset skal virke mest mulig innbydende på en kommende visning. Ikke det at visningen er rett rundt hjørnet, men den kommer fortere enn vi aner. Og i det tempoet huset reiser seg er det kanskje ikke helt usannsynlig at vi kan flytte før november.

Vel.. tilbake til leiligheten vår.. Jeg har planer om å flytte med meg det jeg er fornøyd med av løsninger til det nye huset, og det jeg ikke er fullt så fornøyd med skal utbedres i det nye. En ting jeg ikke får med meg videre er peisen vår. Vi får en peis/ovn av et eller annet slag i det nye huset også, men plasseringen er ganske idiotisk. Den måtte plasseres litt midt i rommet på grunn av pipa og leieboernes peis, så da må jeg faktisk vinke farvel til min hvite hjørnepeis. Ikke det at den er så fantastisk flott altså! Den er på en måte en veldig ordinær peis, men det er veldig koselig å sette fram pynt jeg liker på den.

Akkurat nå har jeg samlet ting jeg liker på og rundt peisen. På en liten hylle i peisen står en telysestake fra Steninge slott. Denne gir et fint lys, og jeg synes den passer så fint på hyllen.

Jeg er nok litt svak for Steninge slott, og på veggen har jeg disse to glassbildene fra samme sted. Siden jeg er veldig fasinert av sjiraffene er det røde bildet mitt. Engelen er egentlig prinsessen sitt, men jeg tror kanskje hun har glemt det! 🙂 Begge bildene er kjøpt på en av våre mor-datterturer vi har to ganger i året. Da reiser to mammaer og to døtre på tur til Hadeland glassverk for å shoppe og kose oss! 🙂

På peisen står også to helt nye innbyggere i galehuset. Var nemlig så superheldig at jeg fikk Wik og Walsøes Alvvase og liten bolle i bursdagsgave. Synes mønsteret er helt nydelig! Ønsker meg helt klart mer av dette! Det er ekstra gøy at designerne er fra samme by som meg! 🙂 Akkurat nå har jeg plassert en potteplante i vasen. Disse plantene har jeg nå ganske mange av, men de er genialt enkle å stelle! Og siden mine fingre er langt fra grønne så passer det meg bra!

På veggen har jeg også hengt opp disse lysestakene. I dem bruker jeg votivlys fra Party Light. Akkurat nå bruker jeg lys med duften pære og champagne og de lukter rett og slett helt herlig! Votivlysene er veldig dekorative, og de smelter i beholderen og blir gjennomsiktige. Flotte lys!

Sånn på sommeren synes jeg det er veldig koselig å ha lys i peisen. Her har jeg plassert englelysene jeg lagde til jul Disse er laget av servietter og decopagelim med gullglitter. De er dekorative, og det er jo hyggelig at peisen kan skinne også på sommerstid!

Forran peisen står englene mine. De er så fine! De er fra Casa Interiør og står akkurat nå å passer på familien. Godt å ha noen engler på lur!

Sånn!! Hvis du liker peisen min så er den faktisk til salgs! Den er nå nymalt og fin, og dersom du kjøper denne peisen, ja da følger det med en leilighet på kjøpet! 🙂

No comments yet

Legg igjen en kommentar

