Skip to content

Huset er grått!

april 21, 2011

Nå er huset enda mer malt er før! 🙂 Vaktmester’n har fått hjelp av leieboer’n i underetasjen og sammen har de rett og slett malt hele greia! Nå er huset malt tre strøk med fargen Capri, mens vinduer har fått hvit belisting. Vi fikk endelig verandadøren på plass også, men den er jammen helt full av riper! Og DET vil vi jo ikke ha! 😦 I følge snekkerne, som nå har hatt sin siste dag hos oss, gjenstår det kun et par dagers jobb før huset er helt ferdig utvendig. Veldig fornøyde så langt gitt! Takk til snekkerparet som har jobbet ute! Dere har gjort en strålende jobb! Nå venter vi i spenning på de nye gutta som skal jobbe inne.. 🙂

Her ser du huset slik det ser ut fra skogen. Og i skogen fant vi mengder av blåbær- og tyttebærris som bare venter på å bli høstet av oss! Jippi!

4 kommentarer leave one →
  1. april 23, 2011 8:08 pm

    Heiii! :))) Åh hjelpe meg, nå ligger jeg sååå langt etter skjema når det gjelder å besvare spørsmål at det er nesten litt skammelig! Huff…, men i hvertfall: Vrihasselen min er veldig lettstelt! :)) Jeg har svart litt langt, så kanskje du vil lese det her: http://glassveranda.blogspot.com/2011/04/full-var-i-vrihassel-treet.html heller enn at jeg «spammer» bloggen din med et helsides kommentar, hi, hi! 😉
    Men FOR et nydelig hus du har!! Helt herlig fargekombinasjon! Forvillet meg forresten inn på den andre bloggen din også, du skriver godt, holdt på å sette kaffen i halsen fordi jeg lo slik da jeg leste om interiørbloggenes unger som matcher sofaen, sort-hvitt-papagøyer, mammabloggere med 72 timers døgn etc. etc.! 😀 Jeg liker i hvertfall farger, og ungene mine matcher ikke sofaen, hi, hi, ungene mine sitt lekerom er visst papegøyefarget, så hvis du blir lei av fargeklatten så ikke mal han, send han heller hit! ;)))

    Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin påske! :0) Ser du har det snøfritt rundt huset ditt, sukk, her ligger fremdeles snøskavler rundt omkring, men nå smelter de heldigvis raskt! :))

    Stor klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

  2. mai 4, 2011 8:47 am

    Hei!
    Kom over bloggen din da jeg googlet fargen «capri»:)
    Så flott hus dere har!
    Vi skal straks i gang med å male hus, og jeg har lyst på grått!
    Men jeg er livredd for å ende om med en gråfarge som ser blå ut….
    Har sett litt på fargen capri, men det er jo så vanskelig å vurdere den ut fra en liten fargeprøve…
    Så jo flott ut hos dere!
    Er dere fornøyd?
    Og kan den se blå ut i noen lys?

    Hilsen Marta

  3. mai 7, 2011 1:53 pm

    Må bare legge inn en kopi av svaret fra Ann på glassveranda. Jeg er nemlig innom og leser den kommentaren hele tiden! 🙂

    Glassveranda sa…
    Åh hjelpe meg, nå ligger jeg sååå etter skjema når det gjelder å besvare spørsmål at det er nesten litt skammelig! Huff, men: Vrihasselen min er veldig lettstelt! Jeg vanner den bare en gang i uken i vinterhalvåret, to ganger i uken om sommeren. (Er det lange perioder med steiksol inn vinduet hender det den får vann en ekstra gang i uken, for hasselen må ikke tørke inn, da dør den). Ellers er det ikke noe spesielt med den. Den får gjødsel-pinner i potten sin tre ganger i året ssamtidig som jeg gir de andre grønnplantene i stuen gjødselpinner. Vi har aldri hatt utøy på vrihasselen vår. Den ser ut til å trives godt innendørs.

    På gartneriet spurte de hvilken type vrihassel jeg lette etter, om treet skulle være ute eller inne. Jeg trodde en vrihassel var en vrihassel, men fikk vite av det var viktig at jeg, dersom treet skulle være innendørs, fikk et tre som allerede var avklimatisert, drevet frem innendørs, ellers var faren for at det ville tørke inn og dø overhengende stor. Gartneren «min», hi, hi, er en gammel erfaren anleggsgartner med eget gartneri for egenproduserte planter, som selv har dyrket fram planter for salg i en mannsalder. Han sa han gjerne skulle solgt meg et av sine vrihassel-trær dersom han hadde hatt avklimatiserte, han hadde bare utetrær på sitt eget gartneri, men bestilte en «inne-hassel» til oss som vi fikk levert i løpet av få dager. Det kostet ikke mere enn utetrærne. Spør et gartneri, ikke på Plantasjen eller andre store volumgartnerier. De tjener godt på å selge små, døde, vrihassel-kvister kjempedyrt, så det er ikke sikkert de er så villige til å bestille opp inne-dyrkede levende vrihasseltrær til deg! 😉 Håper du finner et ferdig avklimatisert et. Hvis ikke kan du kjøpe et utetre nå, og ha det i en potte på terrassen noen måneder fremover. Når sommeren er på sitt varmeste, og solen har stekt i uker i strekk f. eks. i juli, så kan du «snike» det inn i stuen! :)) Kanskje det ikke merker temperaturovergangen så godt og derfor overlever. Men husk da å vann det ofte og spesielt i starten. (NB! Det må heller ikke «stå» i vann!) Skulle du være uheldig å få lus på det, ta det ut en tur og spray det med skummet melk! Det er klissete og lusene klebes fast og dør (virker også på rosentrær). Ta det straks inn igjen, kanskje vil det stinke surt etter noen dager treet, hi, hi, men du kan ta det ut å dusje det når lusene har krepert etter få dager. Masse lykke til! De er virkelig vakre disse trærne, og så er det jo sååå morsomt å pynte dem til jul, påske, etc.!

    Ha en fortsatt fin påske! :O)

    Stor klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

  4. mai 7, 2011 1:56 pm

    Marta!

    Så koselig med kommentar! 🙂 Fargen Capri er ren grå og har ikke blått i seg. Den ser ikke blå ut i det hele tatt! 🙂 Vi har ikke flyttet inn enda, så jeg har på en måte ikke levd med Caprifargen enda, men så langt er vi veldig fornøyde! 🙂 Min mamma har også Caprifargen på huset sitt og har vært strååålende fornøyd med fargen! 🙂

    Lykke til med fargejakten! 🙂 Velger du Capri blir den i alle fall ikke blå!

    Klem Kari-Anne

Legg igjen en kommentar

