Gå til innhold

Oppdatering fra hagen

august 4, 2012

Det går altså treigere enn hva man skulle tro var mulig om dagen. Nå tenker jeg ikke på prosjekter rundt vegger og i hus, men her på bloggen! Jeg sliter big time med prestasjonsangst, og tar meg selv i å tenke at jeg slettes ikke har noe spesielt å vise fram fra husets fire vegger. Jeg blir dessuten grepet av en følelse av at mitt liv rett og slett ikke er spennende nok, og at det jeg blogger om rett og slett er kjedelig for folk flest. Og når jeg er i et slikt humør, ja da blir det ikke mange ord på det virituelle papiret!

Uansett.. Jeg vet det er noen der ute som holder øye med galefamiliens hverdag og som faktisk synes det ER litt hyggelig å se hva som skjer i den helt normale A4-familien i Galekroken. Derfor tenkte jeg at jeg skulle vise fram hagen! I alle fall bittelitt av hagen! Det har seg nemlig slik at Dronningmoren vil ha så liten hage som mulig og Galedamen kunne tenke seg bærbusker, Hortensiabed, fuglebad og et par frittgående høner som kunne legge egg til frokost hver morgen. Ikke det at JEG skal spise de eggene, men det hadde da vært rett så sjarmerende med ei høne eller to? Eller noe annet frittgående som kunne tusle rundt på tunet?

Vel, som dere ser er det en øøøøøørliten interessekonflikt. Dronningmoren vil ha litt og jeg vil ha desto mer. Derfor er prosjekt hage et prosjekt som helt klart blir til mens vi går. Dronningmoren har nå fått den hagen HUN ønsker seg, og for hvert år er planen å snike inn litt av det Galedamen ønsker seg. I år ble det derfor et øøøørlite staudebed hvor jeg har plantet hengepilen min. Pilen var knallfin da jeg kjøpte den, men nå har den liksom mistet litt piffen. Håpet er derfor at den skal ta helt av og at den vil stortrives i det nye beddet.

I tillegg har vi plantet en drueplante som skal få klatre på Berlinmuren. Dette beddet har Galedamen trumfet igjennom da jeg rett og slett synes litt kraftige knekkhellebedd kan være fine. At jeg planlegger et par slike bedd til bør jo ikke Dronningmoren finne ut av helt enda (enda jeg mistenker at hun finkjemmer denne bloggen og at hun ikke hopper over så mye som en linje…).

Jeg synes jammen plenen begynner å ta form også! Den er selvsådd og er ingen ferdigplen! Her har Prinsegemalen raket og valset, raket og valset, valset og raket, raket og valset, raket og valset og til slutt raket og valset før det grønne frimerket kunne såes. Så denne bittelille hagen, som strengt tatt ikke er større enn to verandakasser, er så langt jeg tror vi kommer i år. Resten av uteområdene ser liksom ikke helt ut, og det er mye å ta i rundt hjørner. Men vi MÅ ta tiden til hjelp, og jeg håper en del faller på plass da garasjen har reist seg en gang i september/oktober. Og jeg trøster meg med at vi ikke har bodd her et år enda, og at det derfor ER lov å ikke være ferdige enda! (at klokken tikker og at vi bør være ferdige i løpet av neste år er bagateller!!)

3 kommentarer leave one →
  1. august 5, 2012 9:09 pm

    Hagen kommer til å bli kanon fin! Gleder meg til å se endringene år for år… Her er ikke hagen ferdig enda og vi har bodd her i snart 5 år… Så hvis du har meg som målestokk har du god tid….(et lite tips bare) :) Skulle gjort mye i år vi , men ingenting er gjort… får desto mer å gjøre neste år før bryllupet i august som skal holdes på låven… hjelp fikk plutselig litt panikk!
    Det er veldig koselig å se at bloggen din lever litt om dagen…jeg koser meg og elsker lese bloggen din! Håper du kommer over prestasjonsangsten din… ingen grunn til å ha det nemlig ! :) Ha en strålende kveld…snakkes plutselig i morgen vi :)
    Klem

  2. august 5, 2012 9:10 pm

    Er det stående belegningstein dere har brukt som kant? Hvordan har dere fiksert de? Ser utrolig bra ut. Apropå de hønene, kan jeg opplyse om at de spiser opp alt du dyrker hvis de får gå fritt. Enten gjerder du inne høna eller så må du gjerde inn dusken, nei jeg mener busken;o)

  3. august 6, 2012 7:53 am

    Ellen: Som vanlig er jeg dypt imponert! Jeg tar av meg hatten og mange andre plagg i ren beundring! Og du kan slappe helt av… Det kommer ingen høner til Galekroken! :-) Kommer snart med nøkkelen din! Har ikke glemt det altså! Klem

    Therese: Tusen takk for tidenes oppmuntrende kommentar! Godt at noen synes bloggen er hyggelig å følge med på! :-) Deilig deilig! Da skal jeg prøve å la prestasjonsangsten fare! :-) Klem

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 655 andre følgere

